Lamborghini



Tip subsidiară
Fondată 1963 de către Ferruccio Lamborghini
Oameni cheie Stephan Winkelmann, CEO
Industrie automobile
Produse autoturisme
Website lamborghini.com


  Automobili Lamborghini S.p.A., frecvent numită doar Lamborghini, este un constructor italian de automobile sport, cu sediul în micuţul sat italian Sant'Agata Bolognese, de lângă Bologna. Lamborghini este în prezent o companie a producătorului german de autoturisme Audi AG, care la rândul său este deţinut de către Volkswagen. Cel nou model produs, Lamborghini Reventón, este una dintre cele mai rapide şi mai scumpe maşini sportive italiene. Compania a fost fondată în anul 1963 de către omul de afaceri Ferruccio Lamborghini (28 aprilie 191620 februarie 1993), care a deţinut o fabrică de tractoare de succes, numită Lamborghini Trattori S.p.A..


 FERRUCCIO LAMBORGHINI

 După cum se spune, Ferruccio Lamborghini s-a dus să îl întâlnească pe Enzo Ferrari la fabrica Ferrari pentru a i se plânge de calitatea ambreiajului de la Ferrari 250 GT pe care îl avea. Enzo Ferrari i-a spus să plece şi să conducă tractoare, pentru că nu este în stare să conducă automobile. Lamborghini s-a întors la fabrica sa, a desfăcut de la Ferrari-ul său, şi şi-a dat seama că este produs de aceeaşi firmă care producea ambreiajul şi pentru tractoarele sale.


 În depozitul său a găsit un exemplar potrivit pentru ceea ce avea el nevoie şi a rezolvat în acest fel problema. Furios pe comportamentul arogant al lui Enzo Ferrari, şi-a promis că nu se va mai duce niciodată să îi ceară acestuia ceva şi că îl va bate prin construirea unei maşini sport mai performante. Astfel s-a născut ideea unui maşini sport Lamborghini.


 Ferruccio s-a decis ca maşina sa să aibă un motor V12, apelând la ajutorul inginerului Giotto Bizzarrini, care lucrase şi el un Ferrari V12. Noul motor avea 4 came, o cursă scurtă şi două valve mari pe cilindru, având o putere surprinzătoare de 350 cai putere (260 kW). Motorul era fabricat din aluminiu, cu un arbore cotit sustinut de 7 rulmenti principali, se poate uita de pistoanele de aluminiu, si arbore cotitcu propria jumătate de motor-viteza "roata dintata" cu un lant silenţios. Aşezarea motorului automobilului a fost proiectată de către Scaglione-Touring a lui Franco Scaglione .


Lamborghini 350 GTV - 1963
  • Ferruccio Lamborghini 1963–1972
  • Georges-Henri Rossetti si René Leimer 1972–1977
  • falimentar 1977–1984
    • administrat de catre Patrick Mimram 1980–1984
  • Patrick Mimram 1984–1987
  • Chrysler Corporation 1987–1994
  • Megatech 1994–1995 (Permisiune pentru infiintarea Lamborghini Latinoamerica S.A.)
  • V Power, Mycom 1995–1998
  • Audi AG 1998-prezent                                 

Lamborghini 400 GT

Un exemplar de Lamborghini Gallardo deţinut de către Polizia Stradale

  1963 - 1969
- Lamborghini 350 GTV (1963)
- Lamborghini 350 GT (1964 à 1966)
- Lamborghini 400 GT (1966 à 1967)
- Lamborghini 400 GT 2+2 (1966 à 1968)
- Lamborghini P400 Miura (1966 à 1969)
- Lamborghini Islero (1966 à 1969)
- Lamborghini Espada Série I (400 GT, 1968 à 1969)
- Lamborghini Espada Série II (400 GTE, 1969 à 1972)
- Lamborghini P400 Miura S (1969 à 1971)
- Lamborghini Islero S (1969 à 1970)
- Lamborghini Espada Série III (400 GTE, 1972 à 1978)
 
 1970 - 1978
- Lamborghini 400 GT Jarama (1970 à 1972)
- Lamborghini P250 Urraco (1972 à 1976)
- Lamborghini P400 Miura SV (1971 à 1972)
- Lamborghini 400 GTS Jarama (1972 à 1976)
- Lamborghini LP400 Countach (1974 à 1978)
- Lamborghini P200 Urraco (1975 à 1977)
- Lamborghini P300 Urraco (1974 à 1979)
- Lamborghini Silhouette (1976 à 1979)
- Lamborghini LP400 S Countach (1978 à 1982)
 
1980 - 1989
- Lamborghini Jalpa P350 (1981 à 1988)
- Lamborghini LP500 S Countach (1982 à 1985)
- Lamborghini LP500 Countach QuattroValvole (85 à 88)
- Lamborghini Countach 25e anniversaire (1988 à 1990)
- Lamborghini LM-002 (1986 à 1992)
 
 1990 - 1999
- Lamborghini Diablo (1990 à 1998)
- Lamborghini Diablo VT (1993 à 1998)
- Lamborghini Diablo SE30 (1994 à ?)
- Lamborghini Diablo SE30 JOTA (1995)
- Lamborghini Diablo VT Roadster (1995 à 1998)
- Lamborghini Diablo SV (1995 à 1998)
- Lamborghini Diablo SV Roadster (1998)
- Lamborghini Diablo SV Monterey (1998)
- Lamborghini Diablo SV 35 th(1998)9 coupé & 3 roadster
- Lamborghini Diablo SV Alpine Edition (1999)
- Lamborghini Diablo VT (1999)
- Lamborghini Diablo SV (1999)
- Lamborghini Diablo VT Roadster (1999)
- Lamborghini Diablo GT (1999)
- Lamborghini Diablo VT Roadster Momo Edition (1999)
 
 2000 - 2007
- Lamborghini Diablo GTR (2000)
- Lamborghini Diablo Millennium Roadster (2000)
- Lamborghini Diablo 6.0L SE /Millennium (2000)
- Lamborghini Diablo VT 6.0 (2000 à 2001)
- Lamborghini Murciélago 6.2.L - 580 Ch (2002)
- Lamborghini Gallardo 5.0L 500ch (2003 à 2006)
- Lamborghini Murciélago 40th Anniversary (2003)
- Lamborghini Murciélago Roadster
- Lamborghini Murciélago R-GT
- Lamborghini Gallardo Concept S (2005)
- Lamborghini Gallardo SE (2005)
- Lamborghini Gallardo Spyder (2005)
- Lamborghini Gallardo 5.0L 520ch (2006)
- Lamborghini Murciélago LP640 6.5 L - 640 ch
- Lamborghini Gallardo Nera - (2006)
- Lamborghini Murciélago LP640 " Versace"(2006)
- Lamborghini Murciélago LP640 Roadster (2006)
- Lamborghini Murciélago LP640 Roadster Versace (2007)
- Lamborghini Gallardo Superleggera 530ch (2007)
- Lamborghini Reventon 650ch (2007)
- Lamborghini 350 GTV (1963)
- Lamborghini 350 GTS (Salon de Turin, 1965)
- Lamborghini 3500 GTZ (Salon de Londres, 1965)
- Lamborghini 400 GT Flying Star II (Salon de Turin, 1966)
- Lamborghini 400 GT Special Monza (1966)
- Lamborghini Marzal (1967)
- Lamborghini Espada Prototype (1968)
- Lamborghini P400 Miura Roadster Bertone (1968)
- Lamborghini Miura " Jota " (1970)
- Lamborghini Urraco Prototype (1971)
- Lamborghini LP5000 Countach (Salon de Genève, 1971)
- Lamborghini 400 GT Jarama 'BOB' (1972)
- Lamborghini Urraco Rallye (1973)
- Lamborghini P114 Bravo (Salon de Turin, 1974)
- Lamborghini Cheetah (Tout-terrain, 1977)
- Lamborghini Faena (Espada 4 portes Pietro Frua, 1978)
- Lamborghini Athon (Salon de Turin, 1980)
- Lamborghini LM 001 (Salon de Genève, 1981)
- Lamborghini Miura SVJ Spider (Salon de Genève 1981)
- Lamborghini LMA 002 (1982)
- Lamborghini LM 004 (1984)
- Lamborghini Jalpa Speedster (1987)
- Lamborghini Countach Evoluzione (1987)
- Lamborghini Countach restylage " Alfieri " (1987)
- Lamborghini P140
- Lamborghini Cala (Salon de Genève, 1995)
- Lamborghini Pregunta Paris 1998 & Genève 1999.
- Lamborghini Projet L147 / Acosta de Marcelo gandini (96)
- Lamborghini Projet L147 / Canto (1997)
- Lamborghini Diablo VS Special (Victoria's Secret, 1999)
- Lamborghini Canto (1999)
- Lamborghini Miura concept 2007 (Salon de Detroit 2006)
- Lamborghini Reventon (Salon de Francfort 2007)
350 TV 1963 Lamborghini V12 3,464 cm³ 280 km/h (173 mph) Wikilamgtv.jpg
350 GT 1964–1968 Lamborghini V12 3,464 cm³ 240 km/h (149 mph) Lamborghini 350 GT 1964.jpg
400 GT 2+2 1966–1968 Lamborghini V12 3,929 cm³ 250 km/h (155 mph) 1968-lamborghini-archives.jpg
Miura 1966–1974 Lamborghini V12 3,929 cm³ 288 km/h (178 mph) Lamborghini Miura.jpg
Espada 1968–1978 Lamborghini V12 3,929 cm³ 245 km/h (152 mph) EspadaS2 8368 1971.jpg
Islero 1968–1970 Lamborghini V12 3,929 cm³ 248 km/h (154 mph) Lamborghini Islero.jpg
Jarama 1970–1978 Lamborghini V12 3,929 cm³ 240 km/h (149 mph) Lambo Jarama.jpg
Urraco 1970–1979 Lamborghini V8 2,463/2,996/1,994 cm³ 230 km/h (142 mph) 1976-lamborghini-archives.jpg
Countach 1974–1990 Lamborghini V12 3,929/4,754/5,167 cm³ 295 km/h (190+ mph) Lamborghini Countach LP500S.jpg
Silhouette 1976–1977 Lamborghini V8 2,996 cm³ 260 km/h (161 mph)
Jalpa 1982–1990 Lamborghini V8 3,485 cm³ 240 km/h (149 mph) Lamborghini Jalpa red vr EMS.jpg
LM002 1986–1992 Lamborghini V12 5,167 cm³ 210 km/h (150+ mph) Lamborghini LM-002.JPG
Diablo 1990–2001 Lamborghini V12 5,707/5,992 cm³ 330 km/h (205+ mph) Lamborghini Diablo VT 2.jpg
Murciélago 2001– Lamborghini V12 6,192/6,496 cm³ 335 km/h (208+ mph) Lamborghini Murciélago Roadster 2005.JPG
Gallardo 2003– Lamborghini V10 4,961 cm³ 309 km/h (197 mph) Lamborghini Gallardo silver.jpg
Murciélago LP640 2006– Lamborghini V12 6,496 cm³ 340 km/h (211 mph) Lambo side.JPG
Reventón 2007– Lamborghini V12 6,496 cm³ 352 km/h (218 mph) Lamborghini Reventón.jpg


 
LAMBORGHINI  DIABLO



LAMBORGHINI MURCIELAGO


  Il cheama Murcielago LP640 si este cea mai noua versiune a supercar-ului care continua in secolul XXI ceea ce a inceput Miura in mileniul trecut. Desi nu ai paria pe asta, aproape totul s-a modificat: motor, suspensii, cutie de viteze, sistem de evacuare, frane si electronica, ba chiar si designul, partial. Indoieli in privinta ultimului reper? Priveste noile bare de protectie, retusate pentru a imprima lui Murcielago o atitudine mai agresiva, si toba finala (acum de forma rectangulara), incorporata in difuzorul bumper-ului spate si amintind de arzatorul unui F-22.

  In plus, pe alocuri, LP640 iti dezvaluie ca forma a fost dictata de functie. Spre exemplu, zona din spatele admisiilor de aer: pe partea dreapta este practic inchisa, in timp ce in stanga prezinta o deschizatura impozanta, pentru racirea radiatorului de ulei. Chiar si oglinzile laterale si stergatoarele de parbriz au fost redesenate pentru a imbunatati aerodinamica. La efecte vizuale, Lamborghini ofera jantele Hermera de 18 inci, menite sa-l diferentieze pe LP640 de restul gamei, dar daca vrei cu adevarat ca lumea sa stie de ce poti tu merge cu 340 km/h, ia ceilalti “doar” cu 330, lasa-i sa vada motorul V12, optand pentru o capota de sticla. Vor avea ce admira…

  Propulsorul a fost supus unei noi serii de modificari, marirea alezajului & cursei ducand cilindreea de la 6,2 la 6,5 litri, iar puterea de la 580 CP la 640 CP. Murcielago LP640 realizeaza sprintul 0-100 km/h in 3,4 secunde (cu 0,4 secunde mai repede ca modelul clasic), asa incat, pe hartie, Enzo este invins: lui ii trebuie 3,65 secunde. Totusi, supercar-ul din Maranello recupereaza ceva mai tarziu in runda, datorita vitezei maxime superioare cu 20 km/h. Murcielago mai are insa cativa asi in maneca: acum, cuplul de 660 Nm este livrat mult mai liniar, cutia de viteze este mai robusta, iar sistemul 4x4 - dincolo de tractiunea teroetic mai buna comparativ cu transmisia spate a lui Enzo - beneficiaza de diferentiale si de axe cardanice mai rezistente. In plus, manevrabilitatea si stabilitatea au fost ameliorate prin adoptarea unor noi arcuri si amortizoare controlate electronic, iar cand “taurul” are nevoie de pauza, exista discuri de frana de 380 mm pe fata si 355 mm pe spate care sa-l opreasca (optional, se pot comanda discuri din aliaj carbon-ceramic, mult mai performante).

  Murcielago nu este insa o masina pe care ai vrea s-o opresti vreodata. Si LP640 ascute acest sentiment cu un interior modificat radical, unde vei gasi mai mult spatiu, tetiere mai confortabile si piele cusuta in stil Q-citura. Iar daca nu te zgarcesti inutil cu aceasta bomba de aproape 300.000 de euro, poti apela la programul de individualizare Privilegio, care-ti va asigura exclusivitate absoluta. Cat despre partida cu Enzo, ea se afla de-abia la inceput. Si, precum “Raging Bull” LaMotta in fata lui “Sugar Ray” Robinson acum 63 de ani, Lambo pregateste o revansa pe care Murcielago, taurul din Bologna, si-o poate lua cu varf si-ndesat…


LAMBORGHINI  GALLARDO



LAMBORGHINI REVENTON




LAMBORORGHINI AVENTADOR

   Cea de-a cincea generatie de supercaruri V12 de la Lamborghini, si-a facut debutul la Geneva Motor Show. Iata imaginile mult asteptate cu conceptul retusat si ajuns intr-un stadiu final de prezentare.

    Lamborghini a avut trei modele Aventador spre deliciul publicului, prezente in culori diferite: un portocaliu luminos, un gri subtil si un spectaculos alb mat. varianta alba arata mai accentuat "musculatura caroseriei" de pe margine si o gama larga de elemente din fata pana in spate.

    In ciuda liniilor mai complexe ale caroseriei, Aventador reuseste sa pastreze o linie mai clara decat Murcielago.



2012 - LAMBORGHINI GALLARDO TROFEO STRADALE



LAMBORGHINI SESTO ELEMENTO 

  Se stie de ceva vreme ca noul Lamborghini Sesto Elemento va intra in productie dar pana acum, nimeni nu a vorbit despre vreo data exacta. Acum, baietii de la Auto Motor und Sport spun ca luna in care masina va iesi pe piata (daca se poate spune asa), este Octombrie.
Spun asta pentru ca modelul sigur va fi comandat inainte de a ajunge la dealeri. De ce? Pentru ca se pare ca editia se va limita la 10 sau 20 de exemplare, deci… Pretul vehiculat? In jur de 2 milioane de euro.
  Chit ca multi dintre voi stiu, eu tot o sa va reamintesc faptul ca Sesto Elemento beneficiaza de un motor V10 de 5.2 litri, care dezvolta 570 CP si 540 Nm, care lucreaza impreuna cu un sistem AWD si cu o transmisie e-gear. Cantareste 999 kg si poate ajunge la 100 km/h in 2.5 secunde, acul vitezometrului urmand a se opri pe la 300 km/h.


 Din acest motiv, luati in calcul posibilitatea ca articolul de fata sa prezinte tocmai o asemenea situatie, iar raspunderea revine in totalitate firmei americane 215 Racing Inc.
 Pe de alta parte, proiectul pare foarte interesant, daca luam in calcul notorietatea “bazei” pe care o va folosi 215 Racing pentru dezvoltarea noului supercar.

 Este vorba despre planurile senzationalului Lamborghini Indomable Concept, prezentat anul trecut de tanarul designer Daniel Chinchilla (a carui lucrare de masterat a fost sponsorizata de compania italiana). Ei bine, aceste planuri au fost cumparate de 215 Racing Inc., companie cu sediul in Philadelphia si compusa din fosti ingineri si experti ai armatei SUA.

 Masina va fi construita de o divizie a lui 215 Racing, Mostro Di-Potenza, si va fi denumita SF22. Doar 50 de exemplare se intentioneaza a fi construite (daca se va si intampla asta vreodata), SF22 urmand a avea circa 2.000 CP si 2.700 Nm.

 Pe lista dotarilor se afla un motor de 9,4 litri de provenienta GM (“572” crate-engine), discuri de frana de 14 inch, o transmisie secventiala cu sase rapoarte si un sasiu construit dintr-un mixaj de fibra de carbon si Kevlar.

 Greutatea maxima a masinii se anticipeaza ca va fi sub 1.370 kg, ceea ce inseamna ca are sanse mari sa devina cea mai rapida masina de serie din lume.

 215 Racing a inceput deja sa accepte pre-comenzi, primele exemplare urmand a fi livrate clientilor in a doua jumatate a anului 2012. Atat firmei, cat si clientilor, nu le mai putem spune decat noroc...



LAMBORGHINI J SPEEDSTER

 Noul Lamborghini decapotabil, pe care vi l-am prezentat ieri printr-o poza scursa online si pe care fabricantul auto italian l-a denumit J Speedster, a fost dezvaluit. In cazul in care va permiteti acest model bazat pe Aventador LP700-4, ar trebui sa stiti ca cei de la Lamborghini au produs un singur model care a fost deja vandut.


 Noul Lamborghini J Speedster, care nu vine echipat cu parbriz, poate atinge o viteza de top de peste 300 km/h multumita motorului V12 de 6.5 litri ce dezvolta 700 cai putere.
 Lamborghini J Speedster este descris ca fiind cel mai sportiv model fabricat de compania auto italiana, iar numele acestuia a fost inspirat de regulamentele FIA puntul J ce obliga masinile de curse sa intruneasca o serie de specificatii tehnice.
 Lamborghini J Speedster, ce masoara 4.890 mm in lungime, 2.033 mm in latime si 1.110 in inaltime, se bucura de un set de jante unice de 20 inch pe fata si de 21 inch pe spate si de numeroase elemente din fibra de carbon aplicate atat la extrior cat si la interior.


 De asemenea, noul Lamborghini decapotabil a primit un nou set de scaune scoica, iar norocosul proprietar va fi nevoit sa poarte diverse elemente de protectie atunci cand se afla la volanul acestui monstru, chiar si atunci cand masina circula la viteze moderate.


 In ciuda pretului foarte piperat, noul J Speedster, ce cantareste 1,575 kg, nu vine echipat cu sistem de aer conditionat si nici cu sistem de navigatie.



LAMBORGHINI  MIURA  BY GIUGIARO - CONCEPT



LAMBORGHINI FERRUCCIO - CONCEPT




LAMBORGHINI URUS

 Cu siguranţă, potenţialii clienţi ai lui Lamborghini Urus se bucură că italienii nu au dat undă verde coupe-ului cu patru uşi Estoque, deoarece noul Lamborghini Urus are toate şansele să devină super-vedeta segmentului SUV-urilor de lux.
Ca design, conceptul Lamborghini Urus putem spune că întrece aşteptările , deoarece reuşeşte să păstreze caracteristicile şi detaliile actualelor modele Lamborghini într-un pachet dinamic şi care sugerează potenţă 4x4. Chiar dacă prin anii '80 a mai existat un monstruos Lambo de teren, celebrul LM002, Urus poate fi considerat fără dubii primul SUV Lamborghini.



 Aspectul lui Lamborghini Urus mizează pe muchii foarte clare, tăioase şi care îi imprimă maşinii o agresivitate de-a dreptul futuristă. Unii ar putea fi deranjaţi de stilul prea angular, dar acest lucru pur şi simplu integrează Urus în familia Lambo, alături de Gallardo şi Aventador.
Alura de SUV coupe a lui Urus este chiar mai pronunţată decât în cazul fiţei momentului, Range Rover Evoque, suprafaţa vitrată redusă şi muchia laterală ascendentă, împreună cu bosajul exagerat al roţii spate disimulând suficient de bine a doua pereche de portiere. De asemenea, plafonul puternic plonjat şi luneta mai orizontală accentuează impresia de coupe a lui Urus, care arată chiar mai compact decât lungimea reală de 4,99 metri.

 Dacă în faţă cele două prize de aer rectangulare îi conferă lui Lamborghini Urus un aer de-a dreptul terifiant, spatele este dominat de un difuzor generos, flancat de două perechi de evacuări rectangulare foarte sportive , care fac o combinaţie detonantă cu stopurile extrem de înguste. Mai adăugăm la meniu jantele sportive de nu mai puţin de 24 inch sau prizele de pe aripile faţă şi deja se preconizează un mare succes pentru noul SUV sportiv Urus.
 Mai ales că italienii nu au de gând să facă rabat de la caracterul sportiv, care înseamnă în primul rând putere: motorul de sub capota modelului de serie, preconizat a fi lansat pe piaţă în anul 2015, va dezvolta cel puţin 600 CP, iar tracţiunea va fi integrală permanentă. Pentru moment, oficialii nu clarifică problema propulsiei: va fi vorba de un V10 sau V12 convenţional sau de un sistem hibrid? Oricum ar fi, ni se promite că Urus va avea emisii CO2 scăzute pentru un SUV de acest calibru.


 De asemenea, oficialii sunt destul de vagi şi în ce priveşte materialele utilizate în construcţia caroseriei, despre care anunţă că va fi cu peste 100 kg decât dacă s-ar fi folosit oţelul obişnuit, dar şi mult mai rigidă, iar coeficientul aerodinamic va stabili noi standarde în segment. Suspensia va avea înălţimea reglabilă electronic, aşa încât Lamborghini Urus promite şi capacităţi de trecere în afara asfaltului, iar spoilerul frontal este şi el reglabil, pentru a-i conferi maşinii stabilitate la viteze mari - se estimează că Urus va depăşi 300 km/h.
 Interiorul lui Lamborghini Urus continuă tema muchiilor proeminente, oferind patru locuri sportive şi o ambianţă rece. În ce priveşte conceptul expus la Beijing 2012, finisarea habitaclului surprinde prin utilizarea cu multă generozitate a inserţiilor de polimer ranforsat cu fibră de carbon, o tehnologie care se pare că va fi disponibilă şi pe modelul de serie.

 Ca aspect, interiorul lui Lamborghini Urus mizează pe minimalism şi simetrie, cu un puternic caracter racing, volanul fiind flancat de două padele uriaşe, iar tabloul de bord având instrumente digitale. Consola centrală este dominată de un display tactil vertical, iar comanda cutiei de viteze automate cu dublu-ambreiaj se realizează de la un joy-stick high-tech.
 De notat şi scaunele cu un aspect futurist, dar care sunt realizate din fibră de carbon, înglobând o nouă tehnologie: Forged Composite. Evident, scaunele sunt acoperite cu o tapiţerie din piele specială şi au o formă ergonomică, asigurând atât confort, cât şi o poziţie proprie maşinilor sport, pentru toţi cei patru ocupanţi ai maşinii.


 Dacă offroaderul LM002 a fost produs în doar 300 de exemplare, în cazul lui Lamborghini Urus se mizează pe o producţie de zece ori mai mare anual: adică un volum de minimum 3.000 de exemplare pe an. Ceea ce ar însemna triplarea producţiei de maşini Lamborghini începând din 2015.
 Preţul de bază pentru Lamborghini Urus se estimează că va fi în jur de 200.000 euro, principalele pieţe vizate fiind SUA (cu peste 50% din vânzări), Marea Britanie, Germania, Rusia, Orientul Mijlociu şi, evident, China. Având în vedere că, principial, o mare parte din platforma tehnică a lui Lamborghini Urus va fi comună cu a lui Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg, a noului Audi Q7 şi a viitorului SUV de lux Bentley, devine clar că planurile grupului Volkswagen de a rentabiliza la maximum brandul Lamborghini vor deveni realitate foarte curând.


Lamborghini Minotauro – concept Andrei Avarvarii

 Lamborghini Minotauro este un concept desenat de Andrei Avarvarii, dar nu din simpla pasiune, ci sub coordonarea şefului de design al mărcii italiene, ca parte a tezei finale de masterat.

 Andrei Avarvarii devine un nume tot mai important în designul auto şi chiar cei de la Lamborghini i-au acordat credit în privinţa unui proiect. Nu este vorba de o ambiţie personală a românului, ci de proiectul final în cadrul masteratului susţinut la Scuola Politehnica di Design din Milano. A cest studiu a fost făcut sub coordonarea lui Filippo Perini, chiar şeful de design Lamborghini, şi reprezintă posibil viitor vehicul electric.

 Minotauro, aşa cum se spune în comunicatul oficial, explorează un viitor limbaj de design Lamborghini, fiind o proiecţie a liniilor actuale în anul 2020, atunci când se preconizează că acest model şi-ar putea găsi locul în producţia de serie. Ca dimensiuni acest model este mai scurt cu 6 milimetri decât un Murcielago actual şi preia ceva din designul lui Lamborghini Reventon. 


 Ca motorizare, Minotauro lasă imensul V12 şi preia în schimb patru motoare electrice, două pe faţă de 75 CP care dau 30% din putere roţilor din faţă şi alte două propulsoare de 175 CP în spate care angrenează trenul de rulare posterior. Totalul de putere este de 507 CP, adică destul de decent pentru un supercar al viitorului.

 O altă inovaţie care sună fascinant la acest model este modul semi-virtual racing, unde sistemul de navigaţie urmăreşte acest model pe un circuit şi transpune în lumea virtuală evoluţia, iar de pe o consolă un alt pilot poate concura împotriva. Adică tatăl concurează pe circuit împotriva fiului minor aflat la butoane. Îi urăm succes lui Andrei cu teza de masterat şi sperăm ca acest proiect să fie doar un prim pas spre colaborarea cu Lamborghini sau orice alt mare constructor de automobile.



Lamborghini Aventador Wheelsandmore


 Daca in cazul celor de la Ferrari, Wheelsandmore au pregatit doar un pachet de tuning, de aceasta data, germanii vin cu doua stagii ale kit-ului pentru Aventador. In prima versiune a germanilor, Aventador produce 730 CP si dezvolta 730 Nn, in timp ce a doua varianta propune 777 CP si 760 Nm.


 Primul stagiu al pachetului este obtinut prin recalibrarea unitatii ECU. Pretul cerut de germani pentru aceasta modificare este de 3.900 de euro. Versiunea a doua consta in adaugarea unui sistem de evacuare nou si a unor elemente in compartimentul de admisie. De aceasta data, pretul cerut de germani creste pana la 14.808 euro.



 La capitolul design, cei de la Wheelsandmore propun elemnte din fibra de carbon si jante de 20 sau 21 de inch incaltate cu pneuri Pirelli.



CONCEPTE












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu