Morgan


   Morgan a fost fondata in 1909, de catre H.F.S. Morgan si a ramas o afacere de familie pana astazi. Inainte ca modelul 4/4 sa fie lansat in 1936, Morgan avusese o afacere prospera, producand vehicule cu 3 roti.

H.F.S. Morgan 



Morgan Runabout , primul model 1909



 Cu trei roţi şi 4-4 autovehiculele timpurii au fost cu doua locuri sau cu patru locuri ,şi, prin urmare, sunt considerate a fi 'cyclecars'. Vehicule cu trei roţi au evitat intentionat impozitul britanic,deci masinile fiind clasificate ca motocicletele. Concurenţa de la masini mici, cum ar fi Austin 7 şi originala Morris Minor, cu economie comparabila, preţ şi confort mai bun, le-a făcut pe 'cyclecars' mai puţin atractive.Putem da exemple ca V-Twin cu trei roţi (1911-1939).


 Succesul Morgan Company se bazeaza pe fabricarea unei masini devenita icoana, numita Morgan Threewheeler (“cu trei roti”). Acest design genial, dar simplu, produs de inginerul Harry Morgan a devenit unul dintre cele mai de succes automobile usoare ale primelor zile de automobilism. Din 1909-1953, aproximativ 30.000 de Morgan Threewheeler au fost fabricate in Malvern, dar mult mai multe au fost facute sub licenta de catre Darmont Morgan in Franta. Pentru multi proprietari norocosi a fost prima lor experienta  cu libertatea pe care detinerea unui autoturism o putea aduce. Accelerarea rapida combinata cu o distanta de croaziera de peste 17.7 km/l (5.6 l/100 km) a fost o combinatie imbatabila in acele zile. Pe pista de curse masina a devenit foarte repede un mare succes, castigand celebrul Mare Premiu al Frantei in 1913 si reusind parcurgerea pistei Brooklands la o viteza medie de peste 100 mph (160 kmh). Stirling Moss, care a detinut unul, spune cu nonsalanta ca “Morganul meu a fost un mare magnet de femei”.


Morgan_Threewheeler


 Desi lumea este un loc foarte diferit in anul 2011, este momentul potrivit pentru a relansa acest design de exceptie. Tinerii foarte probabil nu au avut parte de aceeasi fiori atat de cunoscuti pilotilor de demult ai Threewheeler-ului, si probabil ca statutul de cult este asigurat pentru o masina cu un astfel de accent pe functionalitate pura si simpla. Viitorul transportului rutier in secolul 21 are doua probleme mari, de conservare a resurselor si de protectie a mediului nostru natural. Reducerile de personal si o filozofie a simplitatii sunt modalitati de a trata aceste probleme. The Morgan Threewheeler este un raspuns dovedit la aceste probleme. In 2011 Morgan Motor Company isi va extinde gama de automobile, intorcandu-se inapoi la radacinile sale.


2100 Morgan Threewheeler


 Noul Morgan Threewheeler este o fuziune de tehnologii moderne intr-un design clasic. Prin montarea ultimului tip de motor de 1800 cmc de Harley Davidson (numit “Screaming Eagle”) si a unei cutii de 5 viteze produsa de Mazda, masina ofera o simplitate si o fiabilitate de tipul “intra in ea si condu-o”. Un sasiu robust tubular si doua bare “rollover” inconjoara habitaclul. O caroserie formata aerodinamic stil “glonte” protejeaza ocupantii de intemperii. Cu toate acestea, sentimentul de libertate si contact cu drumul prin rotile din fata va aduce aminte de bucuria de a conduce automobile din anii 20 si 30, dar fara fragilitatea si temperamentul specifice acelor ani. O cabina de pilotaj captusita cu piele in stilul aeronavelor incanta privirea si induce sentimentul de “zbor prin aer”. Rafinarea designului original a produs un vehicul unic in secolul XXI. Cu o greutate sub 500kg si o caroserie care aluneca prin aer se obtine cea mai buna performanta si economie de combustibil. Morgan Threewheeler are cea mai mare putere din lume in raport cu greutatea sa, referindu-ne la masini cu pret similar.
 Sau in 1912 Morgan Vagabond Deluxe cu design auto a lui HFS Morgan. Primul a fost un vagabond cu un singur loc cu trei roţi, fabricat pentru uzul său personal în 1909. Interesul rătăcitor al lui l-au condus la un brevet de design si asa incepe productia. El a arătat iniţial versiunile cu un singur loc şi două locuri la Vagabondul său la Olympia Motor din 1911.Aici a fost convins ca în cadrul expoziţiei ar exista o cerere mai mare pentru un model cu două locuri.

 Morgan Motor Company a fost înregistrată ca societate cu răspundere limitată numai în 1912 cu HFS  Morgan ca director de gestionare şi fiul sau ca partener de afaceri cu drept de investitie.


 Ca preşedinte scoate primul său Morgan Aero 2-Seater Sport 1926, 1928 Morgan Aero Super, 1928 Super Morgan Aero. Una dintre masinile lui de curse a câştigat în 1913 ''Cyclecar Grand Prix'' de la Amiens din Franţa. Aceasta a devenit baza pentru modelul Grand Prix din 1913 - 1926, de la care a evoluat Sport Aero Super, şi modele sport. Aceste modele foloseau  racirea cu aer sau Motorul a fost plasat înainte de axa roţilor din faţă într-un şasiu fabricat din ţevi de oţel brazate. Modelele V-Twin nu au fost returnate la producţia de după al doilea război mondial.Prin F-Series cu trei roţi (1932-1952) din 1936, Morgan F4, a deschis Tourer Open.Mai exact din 1932 vine cu o nouă serie de Morgan trei roţi inceputa cu F-4.La F-4, precum şi la fraţii săi viitori F-2 şi F-Super, a folosit un şasiu din oţel presat, şi patru cilindri Ford Sidevalve, motor care la fost folosit în producţia modelului Y. Ford-motor cu trei roţi a continuat până în 1952.
  În ciuda designului lor tradiţionale,masinile Morgan au avut întotdeauna o aluta sportiva sau de "maşină sport " de performanţă, din cauza greutăţii lor extrem de scăzute.



 Din 1909 sunt utilizate glisantele bare cu suspensie pilon, o organizare independentă faţă-spate si cu sistem de suspensie fiecare roată din faţă, montate pe un dispozitiv al pivotului dispus de-a lungul pilonului si imobilizat la randul lui  de un arc. Morgan a folosit evoluţia acestui sistem de suspensie de-a lungul existenţei sale şi este încă folosit pe masinile clasice, cu toate că nu si la Aero 8 sau cele mai noi modele.

 In orice caz, acest lucru nu a insemnat ca Morgan a trebuit sa se lupte pentru supravietuire. De fapt, in intreaga sa istorie, compania a fost profitabila, iar clientii companiei sunt inca interesati de modelele Morgan. Desi productia a crescut constant, listele de asteptare pot dura si pana la 7-8 ani. Impotriva trendului descendent al industriei auto britanice, Morgan este pur si simplu un miracol. 
 De fapt, succesul formulei Morgan este la fel ca Harley Davidson: a vinde o imagine clasica. Chiar si azi Morgan ramane fidela sitlului clasic si productiei clasice de masini, la fel ca acum 40 de ani. Sasiul este si acum ca o brida separata din otel, al carui corp consta intr-un cadru de lemn (facut de tamplari) si caroserie din otel/aluminium. De la momentul esecului modelului Plus 4 Plus din anii 60, Morgan nu a incercat sa isi mai modernizeze masinile.

FABRICA MORGAN

 
 Azi, compania este condusa de Peter Morgan si Charles Morgan, fiul si nepotul fondatorului Morgan. Mica fabrica din Malvern Link are 143 de angajati. Familia Morgan locuieste in apropierea fabricii.

 Charles Morgan


ISTORIC MODELE PRODUSE

    1909 Runabout
    1911–1939 V-Twin 3-wheeler
    1932–1952 F-Series 3-wheeler
    1936 4/4 Two-Seater and Four-Seater
    1950–1969 Plus 4
    1964–1967 Plus 4 

    1968–2004 Plus 8
    1985–2000 Plus 4
    2001–2009 Aero 8
    2004 V6 Roadster
    2005 Plus 4
    2008–2011 Morgan AeroMax
    2010–2011 Morgan Aero SuperSports
    2011- Morgan Eva GT
 


1912 - MORGAN RUNABOUT DELUXE

1926 - MORGAN AERO

  Modelul 4/4 insemna 4 roti si 4 cilindri. Plus 4 a sosit in 1950, apoi Rover V-8 Plus 8 in 1968. Pana atunci, Morgan isi aratase varsta din cauza lipsei de dezvoltare.

MORGAN PLUS 4 ( 1951 - 1986 )



MORGAN PLUS 8

MORGAN 4 SEATER 1951 - 1953


 MORGAN ROADSTER 4 SEATER



MORGAN 4/4


MORGAN AERO 8

 
MORGAN AEROMAX

 Salonul Auto de la Geneva va marca un nou moment important în istoria Morgan.După ce a reinventat 3Wheeler, automobilul legendar cu doar trei roţi, constructorul britanic plănuieşte lansarea unei versiuni revizuite a modelului Morgan Plus 8. Se pare că producătorul a contactat deja câţiva clienţi pentru a le împărtăşi vestea, însă nu a furnizat prea multe detalii.
Este foarte probabil ca Plus 8 să vină cu aer condiţionat în standard, jantele de pe Aero 8 şi opţiunea unei transmisii automate. Ceea ce se va afla sub capotă rămâne însă un mister. Este cert însă faptul că vom regăsi un motor cu opt cilindri, numele Plus 8 sugerând chiar această trăsătură. Dacă până acum sub capotă s-au perindat unităţi de provenienţă Buick/Rover, BMW şi Ford, nici de această dată nu ar fi exclus să asistăm la instalarea unui propulsor de origine americană.
Viitorul Plus 8 va oferi opt culori de caroserie, cu posibilităţi numeroase de personalizare, însă numărul de exemplare va fi unul extrem de redus. Asamblarea manuală şi caracterul exclusivist vor face ca preţul final să ajungă la aproximativ 80.000 de euro.

  Morgan s-a axat până acum doar pe nişa celor care vor maşini retro, dar cu tehnologii mai aproape de zilele noastre şi zero kilometri la bord. Acum britanicii se adresează unui public ceva mai cosmopolit şi modern prin prezentarea senzaţionalului Morgan Eva GT. Acest nou coupe cu patru locuri păstrează eleganţa tipică a mărcii, dar o transpune într-o manieră foarte modernă cu o foarte subtilă undă de parfum retro.
Dacă precedenta tentativă retro-modernistă ,gama Aero, a fost deseori ironizată pentru privirea saşie şi stilul nedefinit, această păstrează doar liniile mari, dar renunţă la farurile rotunde în favoarea unora puternic alungite, aripile laterale nu mai au forma clasică şi singura aluzie la GT-urile de altă dată este dată de caroseria bicoloră. Şi ca dimensiuni lucrurile s-au schimbat foarte mult pentru Eva GT, acesta fiind cu jumătate de metru mai lung decât Aeromax, model pe al cărui şasiu se bazează. Dimensiunile lui Eva GT sunt impresionante, având un profil foarte jos, înălţime de doar 1,2 metri (cu 14 cm mai puţin decât un Ferrari 612 Scaglietti), o lăţime de 1,8 metri şi o lungime de 4,8 m.


MORGAN AERO SUPERSPORTS


















































  MORGAN  EVA GT


 Morgan este, fara doar si poate, unul dintre foarte putinii reprezentanti ai industriei auto actuale capabili sa prepare un amestec omogen intre prezent si trecutul indepartat, talent demonstrat si cu ocazia prezentarii ultimei sale creatii – EvaGT. 



  La fel de clasica precum o pipa din colectia MacArthur, caroseria noii masini ascunde totusi o tehnica cat se poate de moderna, al carei nucleu este motorul turbo “sase-in-linie” de provenienta BMW. 



  Inainte de toate insa, trebuie lamurit un lucru: sub caroseria din aluminiu a lui Morgan EvaGT nu se afla un schelet din lemn. Nu – desi arata ca un omagiu adus anilor in care swing-ul era la putere, noul coupe “2+2” al marcii din Malvern are un sasiu confectionat in intregime din metalul anterior mentionat, structura sa fiind similara cu cea a lui Aero Supersports. 



  In zona frontala, inghitit de spatiul creat in spatele calandrului a la Bugatti, odihneste un agregat identic cu cel de pe BMW 335i, capabil de 306 CP si 400 Nm. Acesta imprima masinii o acceleratie de la 0 la 100 km/h in numai 4,5 secunde, insa adevarata valoare a travaliului sau este data de lipsa limitatorului de viteza; in consecinta, daca la volanul sedanului bavarez distractia se termina la 250 km/h, in habitacul retromobilului britanic ea continua pana la 274 km/h.



 MORGAN PLUS 8

 Plus 8 cantareste 1.100 de kilograme, vine sub forma unui roadster decapotabil si se spune ca ar avea cel mai "zdravan" sasiu din lume. Puterea sa este extrasa dintr-un V8 de 4.8 litri de provenienta BMW. Acesta este capabil sa produca 367 de cai putere (390 de cai alaturi de o evacuare sport) si dezvolta un cuplu motor de 490 Nm. Puterea motorului este transmisa rotilor prin intermediul unei cutii de viteze cu sase rapoarte manuala sau automata.


 Alaturi de cutia manuala, Morgan Plus 8 scoate la"suta" in 4.5 secunde (4.2 secunde in cazul cutiei automate), iar viteza maxima a fost limitata la 250 km/h. In ceea ce priveste consumul mediu de carburant, producatorul anunta ca Plus 8 va avea nevoie de 12.1 litri pentru a parcurge 100 de kilometri. In ciuda aspectului retro, Plus 8 dispune de aer conditionat, radio/CD si tapiterie din piele. In plus fata de acest model, Morgan va mai prezenta la Geneva 2012 Aero Coupe si Electric Roadster.



 
MORGAN PLUS E


 Capitala Elvetiei a fost martora dezvelirii lui Morgan Plus E Concept, un sportiv electric ce are la baza modelul Plus 8. Design-ul prototipului britanic a fost conceput de Zytek si Radshape, si prin intermediul acestuia Morgan vrea sa testeze reactia publicului inainte de a introduce conceptul in productie.


 Morgan Plus E vine cu un motor electric capabil sa produca 160 de cai putere si 380 Nm. Intr-un mod interesant, agregatul electric este cuplat la o transmisie manuala cu cinci viteze, fapt ce ii permite conceptului britanic sa sprinteze de la 0 la 100 km/h in 6 secunde.


 "Am dorit sa vedem cat de multa distractie poate exista intr-un supercar electric, asa ca am construit unul pentru a afla. Plus E combina look-ul traditional Morgan cu tehnologia inalta, iar trenul de rulare produce un cuplu substantial intr-un mod instant la orice viteza. Multumita transmisiei manuale am reusit sa crestem autonomia, dar si implicarea soferului. Va fi o masina fantastica in momentul sofatului", a declarat Steve Morris, director operational Morgan.



MORGAN  LIFECAR CONCEPT


ARHIVA



VIDEO

                                                                                                                                                                                    

                                                                                                                      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu