Bentley


Bentley logo.svg

  Ca majoritatea marcilor in istoria auto mondiala, drumul marcii Bentley catre faima si succes a fost unul dificil si plin de intamplari neprevazute. W.O. Bentley, fondatorul marcii, si-a inceput cariera in domeniu ca inginer de cale ferata in jurul anilor 1900, adica chiar la rascrucea dintre secole. Putin mai tarziu a devenit pasionat de cursele de motociclete, in care s-a implicat activ, un lucru comun pentru englezi inainte de Primul Razboi Modial.
  Nascut pe data de 16 septembrie 1888 la Londra in Marea Britanie si absolvent al Colegiului Clifton din Bristol in anul 1905, Walter Owen Bentley a fost fascinat de timpuriu de mecanica incepand sa lucreze la varsta de 16 ani ca ucenic la uzina de locomotive Great Northern din Doncaster (Yorkshire). In acelasi timp, W.O. Bentley impreuna cu fratele sau Horace Millner, fiind pasionati de motociclete participa la numeroase competitii si curse de anduranta cu modele ale unor marci precum Rex, Quadrant si Indian.

WALTER OWEN BENTLEY

  In timpul Primului Razboi Mondial, Benltey a fost inginer in aviatia britanica, iar la sfarsitul razboiului s-a decis sa-si deschida o companie producatoare de automobile sport performante. Astfel, in anul 1919 s-a nascut Bentley Motors Ltd. Compania avea la inceput un capital lichid foarte mic, lucru care avea sa afecteze puternic evolutia sa in decada urmatoare.
 Pe data de 19 ianuarie 1919 infiinteaza propria firma Bentley Motors Limited cu sediul in Cricklewood, la nord de Londra. In acelasi an, W.O.Bentley impreuna cu Harry Varley si F.T. Burgess reusesc sa conceapa primul automobil Bentley sub forma de prototip, acesta fiind prezentat la Salonul Auto de la Londra din octombrie 1919.


  Fiind un pilot pasionat, primele vehicule produse de Bentley au fost masini de curse foarte performante, care in scurt timp au devenit campioane in cursele europene dintre cele doua razboaie mondiale. Astfel, masinile de curse Bentley au castigat de patru ori Cursa de 24 de ore de la Le Mans, intre anii 1923 si 1931.


 primul model de serie Bentley

  Anul 1931 a marcat „decesul" companiei. De fapt, „decesul" nu este cuvantaul cel mai potrivit. W.O. Bentley si-a dat seama mult inaintea acestui an ca piata masinilor sport de curse era foarte limitata si, in consecinta, compania trebuia sa produca doar masini de succes care sa acopere cheltuielile si investitiile uriase. Spre sfarsit, compania Bentley, ce avea sediul in Londra, a construit sasiuri ce erau adaptate unor caroserii personalizate pentru clienti foarte instariti. De exemplu, unul dintre ultimele modele astfel create avea un motor urias de 8 litri si 6 cilindri. Aceste sasiuri si motoare puternice au fost incorporate in caroserii nu doar de masini sport performante, ci si in caroserii exclusiviste de limuzine, autoturisme personale si chiar in vehicule coupe cu doua locuri. Astfel, Bentley a devenit un concurent major pentru Rolls-Royce, o alta companie britanica producatoare de masini de lux.


  Totusi, in Anglia s-a instaurat perioada marii regresiuni economice, astfel incat compania privata Bentley Motors Ltd. a devenit falimentara. Spre sfarsit Bentley a incercat sa vanda compania unei alte firme, dar intelegerea a fost sabotata de Rolls-Royce, care, in final, a achizitionat in intregime compania Bentley in anul 1931. W.O. Bentley a devenit curand angajat la firma rivala Rolls-Royce. Astfel a inceput era asa numitelor masini Rolls-Bentley, care erau mult mai sportive decat modelele originale anterioare Rolls-Royce, insa nu au reusit sa se impuna la competitiile europene si nici in Cursa de 24 de ore de la Le Mans.

BENTLEY 700
  
In decada dinaintea celui de-al doilea Razboi Mondial, linia Bentley a produs, de fapt, masini „hot-rod Rolls-Royce”. Sasiurile Bentley de la acea vreme s-au inspirat din cele ale anilor 20. Mai tarziu, acest sasiu a primit un design sportiv si a fost combinat cu un motor Rolls-Royce de 3,5 litri. In aceasta formula, masinile produse au inregistrat un mare succes, primind chiar un titlu neoficial de „cele mai silentioase masini sport” din acea vreme.


  Cel de-al doilea Razboi Mondial a devastat economia britanica si compania Rolls-Royce a suferit profund. Modelul Bentley Mark VI a devenit o copie fidela a modelului Rolls-Royce Silver Dawn, dotat doar cu un grilaj si radiator schimbat.

 Bentley Mark VI

  In 1952, conceptul de hot-rod a fost reinviat sub forma modelelor Tip R si in particul sub forma modelului Tip R Continental, un automobil coupe capabil de performante si viteze uimitoare. Acest model a fost dezvoltat si imbunatatit de-a lungul urmatorilor ani, ajungand sa includa un motor V8 cu viteze maxime de 150 MPH si cu un demaraj de la 0 la 60 MPH in doar 7 secunde. Era un model de top, ce imbina performanta extrema cu luxul caracteristic Rolls-Royce.
 Putin mai tarziu, anii 60 si vremurile tumultoase din punct de vedere financiar au culminat cu achizitia companiei de catre conglomeratul Vickers, care, mai tarziu, a vandut brandul Rolls-Royce companiei BMW si brandul Bentley grupului Volkswagen AG. A rezultat astfel un adevarat conflict intre cei doi giganti producatori auto germani, care a dus la numeroase procese, precum si la animozitati majore reciproce...

  In ciuda tuturor piedicilor, grupul Volkswagen a reinviat traditia sportiva a legendarei marci Bentley. Aceasta s-a intors chiar si la cursa de anduranta de 24 de ore de la Le Mans, pe care a castigat-o in 2003, cand primele doua pozitii au fost ocupate de cele doua masini Bentley participante la competitie. Aceasta dubla victorie impresionanta a entuziasmat fanii englezi de pretutindeni si a „ameliorat” faptul ca momentan compania originar englezeasca Bentley, o adevarata emblema a istoriei auto britanice, este detinuta de un concern german.

  Dar, cel mai incantat ar fi fara indoiala W.O. Bentley, fondatorul marcii, stiind ca, in prezent, compania sa este despartita, in sfarsit, de rivala sa Rolls-Royce.


























Cei de la Bentley se pregatesc sa extinda gama modelelor Continental cu o masina care va beneficia de un motor nou V8 de 4.0 litri.

bentley

 Poate ca asta nu este chiar ceva neaparat nou, dar producatorul britanic l-a prezentat si beneficiaza de aceasta caracteristica.
 Practic, prin asta, Bentley ne gadila simtul auditiv si simtul vizual (intr-o masura mai mica, totusi) si ne arata un Continental GT coupe echipat cu propulsorul V8 care va fi disponibil de anul viitor.
La ora actuala, motorul este dezvoltat in colaborare cu Audi, pentru modele ca S6, S7 si S8.

Bentley Continental GT BR-10 de la Vorsteiner

Bentley Silver Wings - posibil rival pentru Bugatti Veyron

 Înainte de apariţia primului concept Bugatti EB 16.4 Veyron, care anunţa celebrul deja model de serie, cei de la Bentley au prezentat, încă din 1999, la Salonul Auto Geneva 1999, conceptul Bentley Hunaudieres, un monstru mecanic propulsat de un motor W16 de 8,0 litri şi 623 CP.


Bentley S3 E Design Concept by Bentley Boys USA 

 În primul rând, maşina va avea culoarea verde închis, specifică limuzinelor Bentley de la jumătatea secolului trecut.În al doilea rând, nu va avea legătură cu VW, actualul proprietar al Bentley, deoarece motorul va fi un V8 de 4,4 litri şi 300 CP, de origine... BMW. Tot de la bavarezi este preluată şi cutia de viteze automată ZF, cu cinci trepte.

 Sistemul de evacuare este custom-made, la fel ca şi jantele de 20". Acestea vor fi încălţate cu pneuri Continental Sport, de 275/40 R20. Chiar dacă şasiul şi elementele originale ale caroseriei au fost păstrate, maşina va mai beneficia de un fin tuning exterior, precum şi de o suspensie modificată. Interiorul va păstra, de asemenea, multe elemente originale, însă atmosfera va fi high-tech, datorită sistemelor moderne multimedia şi a ecranelor LCD.


BENTLEY ZTC ZAGATO


Bentley EXP 9F SUV Concept

Bentley SUV Concept 

  Bentley este pregatit sa prezinte noul SUV Concept la Salonul Auto de la Geneva.

 SUV-ul va putea fi foarte personalizat, avand o gama mare de materiale pentru 
interior. In prezent, SUV-ul nu a primit aprobare pentru productie insa este doar o chestiune de timp.

 Modelul va veni pe platforma lui Audi Q7 si va dispune de motorizarile W12 600 CP si V8 care debuteaza pe Bentley Continental GT. Pretul ar putea fi de 240.000 de dolari.


  Producatia initiala va fi de aproximativ 3.500 de bucati pe an, iar principalele piete de desfacere vor fi SUA, China si Germania.
  Interiorul masinii nu va trada eleganta si luxul cu care ne-a obisnuit Bentley. Masina va avea scaunele invelite in cea mai fina piele, iar in spate va fi dotata cu un compatiment pentru pastrarea bauturilor si a paharelor.
 
  Unele modele vor avea interioare din lemn, facute la comanda, pentru clientii care vor ca masina lor sa devina o a doua casa.
  Clientii pot alege, de asemenea, intre un model “business”, cu conexiune la internet, si unul pentru relaxare, cu o masa pentru bauturi si un ecran pe care pot rula filme sau muzica.

 Din punct de vedere al design-ului exterior, se poate observa cu uşurinţă că cei de la Bentley au păstrat imaginea de marcă, dar totul este la scară mult mai mare. Mai precis, totul este redimensionat pe măsura unui SUV. La capitoului interior luxul este la el acasă. Vorbim despre navigaţie 3D cu ecran TFT, materiale lucrate manual (lemn, piele, aluminiu, bronz, etc), conectivitate la internet cu ajutorul unei tablete, ecran video,etc


 Chiar dacă la prima vedere, conceptul Bentley EXP 9 F nu a fost primit foarte bine de fanii mărcii britanice, există tot mai multe speculaţii privind intrarea în producţie a "frumuşelului". Constructorul din Regatul Unit susţine că acest model a fost creat pentru a studia recţia potenţialilor cumpărători la ideea de un SUV Bentley.
 De ce a prezentat Bentley acest material video atât de târziu? Există zvonuri că Bentley doreşte să producă în serie un SUV bazat pe conceptul EXP 9 F primind reacţii foarte bune din partea potenţialilor clienţi.


Bentley Continental Unique Heritage GT 




 


ARHIVA







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu