Fisker


  Henrik Fisker, a fondat compania în 2007, cu partenerul de afaceri Bernhard Koehler si Quantum Technologies dupa asigurarea unei investitii relativ mici din parte lui Gianfranco Pizzuto, un om de afaceri italian, si Investitori Palo Alto. Henrik Fisker este responsabil pentru proiectarea unor autovehicule, cele mai emblematice, cum ar fi Aston Martin DB9 si V8 Vantage, Artega GT si BMW Z8. De asemenea, el a servit ca director de design  la Aston Martin. Înainte de  Fisker Automotive, Henrik Fisker si Koehler au fost la Aston Martin în 2005, pentru a stabili Fisker Coachbuild, în încercarea de a revigora arta de automobile si caroserii cu specificatiile clientului.


  HENRICK  FISKER
 
 Henrick Fisker, fost designer si  pentru BMW, a decis sa se lanseze in industria auto pe cont propriu reusind sa puna bazele Fisker Automotive Inc. companie ce a lansat pe piata modelul hibrid Fisker Karma. Fisker Karma este un sedan in patru portiere cu un design extraordinar ce poate concura foarte usor cu modele precum Aston Martin DB9, BMW Z8, Porsche Panamera sau chiar Mercedes CLS.


 Investitorii, includem aici : Palo Alto Investors, Kleiner Perkins Caufield & Byers, Qatar Holdings, LLC, A123 Systems si Investitii Ace. Fisker Automotive a ridicat mai mult de $ 500 de milioane de capital privat si, în septembrie 2009, a fost aprobat pentru un împrumut guvernamental 529 milioane dolari din Statele Unite Departamentul Energiei, Advanced Technology program de împrumut de automobile de fabricatie initiat de catre Congres în timpul administratiei Bush, în 2007. 

 Fisker Automotive este remarcat prin exteriorul model de business, care pastreaza competentelor de baza în casa sa, dar foloseste puternic resursele de furnizori, cu economii substantiale rezultate. Aceste economii au permis Fisker sa concureze cu modele în mod similar la preturi, cum ar fi Porsche Panamera hibrid, BMW Seria 7 Seria ActiveHybird, si Maserati Quattroporte. Metodele lui
Fisker de "outsourcing" au permis socializarea masinii  intr-o perioada de 2-3 ani de dezvoltare în loc de 5 ani si la un cost de 333 milioane dolari în loc de 1 miliard dolari. Fisker îndeplineste obligatia de cumparare a fostei fabrici GM,Wilmington,din Delaware pentru 20 milioane dolari, si intentioneaza sa înceapa productia de vehicule sale generatiei urmatoare electric cu autonomie extinsa acolo la sfârsitul anului 2012. Compania se asteapta sa creeze mai mult de 2.000 de locuri de munca acolo. Construirea unei noi fabrici ar fi costat peste $ 1B.

 Fisker economiseste o cantitate imensa din costurile de dezvoltare prin utilizarea de pre-inginerie a componentelor  dezvoltate de companiile auto ori de câte ori este posibil alte, atâta timp cât aceasta nu compromite integritatea vehiculelor sale sau a experientei clientilor. De exemplu, mecanismul de la  mânerul usii este de fapt o parte General Motors, Fisker Automotive plateste doar o taxa pentru a GM pentru fiecare mâner al usii de la  Karma, care este mult mai ieftina decât proiectarea usii cu propriile mânere.

 Deci, la data de 27 octombrie 2009, oficialii Fisker a anuntat ca societatea a semnat o scrisoare de intentie pentru a prelua controlul de la Centrala Road (anterior detinuta de General Motors) în Wilmington, Delaware. Fisker intentioneaza sa cheltuiasca 175 milioane dolari  pentru renovarea  plantelor. Compania intentioneaza sa construiasca între 75000 si 100.000 de vehicule Proiectul NINA (o masa-piata plug-in hibrid sedan), pâna în 2014. Peste jumatate din vehiculele urmeaza sa fie exportate.

Tramanto Fisker si sasiu Latigo au utilizari si motorizari de la Mercedes-Benz SL si BMW Seria 6-auto. 


 La Fisker Karma,de exemplu,bateria are 22 kW · h litiu-ion baterie reîncarcabila, iar fiecare masina va veni de la A123 Systems din Watertown, Massachusetts.Cadru de aluminiu a fost proiectat de catre Fisker si este furnizat de catre Norsk Hydro din Norvegia. Interiorul cabinei este proiectat de catre Auto Fisker, dar facut în Statele Unite ale Americii de catre Magna International din Canada. Sistemul de propulsie Ever,este din punct de vedere tehnic un hibrid serie, livreaza peste 400 hp, si a fost inspirat de Quantum Technologies,care este, de asemenea, este un investitor al fondatorului de la inceputul Fisker.


FISKER  LATIGO



FISKER  TRAMONTO



FISKER  SURF


 Pentru Salonul Auto Frankfurt 2011, surpriza micului constructor de maşini ecologice Fisker se numeşte Fisker Surf. Model care poate fi considerat versiunea shooting-break a berlinei Fisker Karma şi care va costa peste 100.000 de dolari.
 Fisker Karma a fost prezentat sub formă de concept în 2008, pentru ca în 2010 să fie anunţată intrarea în producţia de serie. Totuşi, primele livrări vor începe doar din 2012, maşina fiind construită în uzina Valmet din Finlanda.
În 2009, pe baza lui Karma a fost dezvoltat şi un cabriolet luxos, Fisker Karma Sunset, despre care încă nu se ştie dacă va fi produs şi în serie, iar acum, cu ocazia Salonului Auto Frankfurt 2011, iată şi o versiune break a lui Karma, botezată Fisker Surf.
 De fapt, putem vorbi mai degrabă de un shooting-break, portbagajul lui Surf nefiind gândit pentru a rivaliza cu breakuri precum Mercedes-Benz E-Class T-Modell, de exemplu, ci dorindu-se a fi mai practic decât al berlinei Karma, care oferă doar 200 de litri: portbagajul lui Surf variază între 359 şi 820 de litri, adică suficient pentru nevoile milionarilor.
Mai mult, designerii Fisker îndrăznesc chiar să compare Fisker Surf cu noul Ferrari FF, faţă de care modelul de faţă plusează cu încă două portiere, spiritul practic şi accesul la locurile din spate fiind mult mai bun astfel. Iar pasagerii din spate se pot bucura de un surplus de 0,5 cm pentru cap. În plus, masa lui Surf este de 2.000 kg (similar cu Ferrari FF), cu numai 35 kg mai mult ca sedanul Fisker Karma.
 Din punct de vedere tehnic, Fisker Surf împarte aceeaşi platformă tehnică cu Fiske Karma. Prin urmare, sub capotă regăsim acelaşi motor termic, un 2.0 turbo de origine GM, cu 255 CP, combinat cu două motoare electrice alimentate de la baterii litiu-ion, cu posibilitatea de încărcare de la o sursă independentă de curent electric.
Faţă de modelul Karma, inginerii au apelat la un mic artificiu în cazul lui Fisker Surf: în modul Sport, maşina are un sound mai prezent, deoarece a fost modificată evacuarea. În plus, acest shooting-break beneficiază de setări specifice pentru continentul european, având suspensia mai fermă şi o direcţie mai precisă.
Cei de la Fisker speră să vândă circa 3.500 de modele Surf anual în Europa, considerând că aici publicul este mai atras de astfel de modele, cu un spirit practic mai bun. În privinţa preţurilor, nici o informaţie clară, dar oficialii îi anunţă pe amatori că se pot aştepta la o treime din preţul unui Ferrari FF. Ceea ce ar însemna în jur de 80-90.000 euro.


FISKER  KARMA


 In materie de performante Fisker Karma hybrid are 408 cai putere, o viteza maxima de 200 km/h si poate atinge suta de kilometri in 5,8 secunde.
Soferul poate schimba cu usurinta intre sistemul de rulare pe motor electric care are o autonomie de 80 km sau cel alimentat cu combustibil ce ofera un consum de 2,5 litri la suta de kilometri.

 In ciuda designului sportiv si a performantelor extraordinare Fisker Karma dovedeste ca este o masina verde cu adevarat, imbunatatind astfel autonomia de rulare pe motor electric prin adaugarea unui sistem de franare regenerativ si a unei cupole cu panouri solare.
Modelul este disponibil spre vanzarea incepand de anul acesta si este produs in numar limitat. Pretul de pornire pentru o astfel de masina este de 80 000 - 90.000 de euro.

        



FISKER ATLANTIC

 Fratele mai mic al lui Karma vine cu un tren de rulare electric ce foloseste un agregat conventional de provenienta BMW ce are o capacitate cilindrica de 2.0 litri si o serie de motoare electrice alimentate de un set de baterii litiu-ion.


 Motorul cu ardere interna va fi folostit pe post de generator in momentul in care bateriile nu vor mai fi capabile sa sustina consumul agregatelor electrice. In ceea ce priveste tractiunea, noul Atlantic va fi oferit cu tractiune pe puntea din spate, insa, optional vor fi concepute si exemplare 4x4.
Design-ul lui Atlantic ne reaminteste foarte mult de Karma, insa noul sedan de clasa medie american vine cu un look mai interesant si cu un stil mult mai rafinat.



ARHIVA





















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu