Marussia



  După cumpărarea de către constructorul rus de automobile Marussia Motors a unei părţi importante din echipa britanică Virgin Racing,vor avea si o echipa in F1, a anunţat şeful constructorului rus, Nikolai Fomenko. Achiziţionarea de acţiuni Virgin Racing a fost în întregime finanţată de Marussia Motors, astfel că echipa se va numi Marussia Virgin Racing. «Contractul a fost semnat la 6 noiembrie, la Londra. În prezent, se poate spune cu certitudine că avem o echipă de Formula 1. A fost o decizie dificilă pentru noi. Nu pot preciza suma contractului, dar este o sumă enormă, vă asigur», a indicat Fomenko, pilot de curse automobilistice, dar şi cântăreţ, actor şi realizator de televiziune. Marussia Motors, primul constructor rus de maşini sport, va furniza deja un software de control al motorului echipei miliardarului britanic Richard Branson. Aceasta este a doua încercare de a crea o echipă rusă de Formula 1. În 2005, echipa Jordan a fost cumpărată de grupul Midland aparţinând omului de afaceri canadian de origine rusă Alex Schnaider, care dorea să creeze prima echipă rusă din istorie. Midland F1 Racing a disputat 18 Grands Prix în 2006, fără a se înscrie niciodată punct în campionat. În 2006, echipa a fost achiziţionată de Spyker Cars NV, după care a fost din nou vândută sub numele Force India în 2008. Primul pilot rus de Formula 1, Vitali Petrov, face parte în prezent din echipa Renault F1.


 Marussia Virgin Racing a încheiat un parteneriat tehnic cu McLaren Applied Technologies. Acesta va permite echipei ruse accesul la toată baza de cunoștințe a McLaren, cum ar fi programul de simulare teste, simulatorul pentru piloți, tehnicile CFD (Dinamica Fluidelor Computaționale) și CAE (Inginerie Asistată de Computer) și instrumentele de simulare a strategiilor de cursă. Un astfel de parteneriat exista între McLaren și Force India dar se pare că acesta a expirat. Virgin au renunțat la folosirea a doar CFD pentru a dezvolta monopostul și se vor folosi acum de tunelul de vânt al echipei McLaren. Parteneriatul tehnic prevede infiltrarea echipei Marussia de către inginerii de la McLaren pe posturi permise de Acordul Concorde.
Momentan, Marussia încă nu a renunțat la folosirea motoarelor Cosworth dar cum introducerea noilor motoare ale FIA a fost amânată, nu este imposibil ca de la anul Marussia să treacă pe motoare Mercedes. Virgin a mai achiziționat și facilitățile Wirth din Banbury, Oxfordshire, fostul lor partener tehnic, echipa folosind locația pentru trecerea spre noua lor fabrică, aflată în plan. Pat Symonds a jucat un rol important în această tranziție și reprezintă în continuare cel mai important pilon strategic al echipei.

Nikolai Fomenko

  Echipa Virgin a întrerupt orice colaborare cu firma directorului tehnic Nick Wirth după încă un început de sezon dezamăgitor. Echipa îsi propusese calificări în Q2 pentru anul acesta dar nu a reușit să plece mai sus de locul 18. Se pare că din 2012 echipa va fi condusă de către fostul director Renault, Pat Symmonds, cel care împreună cu Flavio Briatore a „aranjat” accidentul lui Piquet Jr. din 2008 de la Singapore. Symmonds a fost suspendat din F1 până în 2013 însă poate colabora cu orice echipă, ceea ce si face cu Virgin.
 „Decizia a fost luată, echipa va avea mai mult control asupra destinului său” a declarat Andy Webb, directorul Marussia Virgin, pentru Autosport. „După ce ne-am consultat cu partenerul nostru tehnic am fost obligați să întrerupem orice colaborare cu ei.” Desi au înrerupt legătura, echipa are pregătite câteva updateuri  tehnice semnate de Wirth, programate să fie introduse în lunile următoare, în încercarea de a recupera pașii până la Lotus, echipa pe care țintesc să o învingă.
  Echipa se pregătește să stabilească o bază tehnică și se află în căutarea unei clădiri în care să activeze. Virgin caută deasemenea și un partener tehnic, McLaren fiind favoriții. Echipa încearcă astfel să urmeze calea pe care a urmat-o Force India, care a plecat de la coada clasamentului și punctează în mod constant. Toate aceste schimbări au fost pornite de producătorul auto rus Marussia de când acesta a cumpărat o parte din echipă.
În ultimele 6 luni, Marussia si Comitetul de Directori au făcut o evaluare a situatiei pentru a se asigura că Marussia Virgin Racing are cea mai bună platformă, cei mai buni oameni și cele mai bune resurse pentru un plan pe termen lung. O parte importantă a acestei evaluări a fost directia tehnică a echipei. Telul Marussiei este o clasare pe podium la inaugurarea Marelui Premiu al Rusiei de la Sochi din 2014. Este clar că trebuie să facem pasi mari si să accelerăm rata dezvoltării mașinii.
 Virgin renunță astfel la dezvoltarea masinii doar pe baza CFD (Computational Fluid Dynamics – Dinamica Fluidelor Computaționale), soluția care practic le-a permis să intre în Formula 1 întrucât economiseau bugetul pe care ar fi trebuit să îl cheltuie pe tunelul de vânt. Dar CFD nu a făcut față soluțiilor tradiționaliste de dezvoltare a monopostului și echipa rusă renunță la a folosi doar această tehnologie.



  MARUSSIA  B1

 Un bolid galben la vedere, precum o albina uriasa, gata sa manance kilometrii Siberiei. Fotogafiile vorbesc de la sine – o capodopera a tehnologiei rusesti din toate timpurile, respirand nanotehnologie intr-o adevarata imagine a SuperMasinii Viitorului. MARUSSIA, pe numele ei – a fost dezvaluita publicului prin cele doua caracteristici care o fac unica: o masina ruseasca de viteza care functioneaza cu curent electric.
 In spatele acestei reusite sta Nikolai Fomenko – unul din cei mai cunoscuti prezentatori TV, actor si cantaret – campion FIA N-GT, a carui ambitie a devenit realitate.
 Marussia are 240cai-putere, motor de 3.5l in 6 cilindri, are autonomie de 400 de km si atinge 100 de km/h in 5 secunde. Interiorul este acoperit cu ecrane video si toate jucariile care fac viata usoara unui sofer: GPS, Bluetooth, 320 hDD, 10Mbps si retea 4G Yota. Pentru doar 100.000 de dolari americani.

1231344221-1
1231344221-21
1231344221-3
 




MARRUSIA  B2

 Rusii s-au apucat si ei sa faca masini sport exclusiviste. Au scos doua modele B1 si B2 pe care le-au dus la testat pe un circuit din Franta.
Versiunea B1 este pregatita deja sa intre in productie pentru a fi scoas la vanzare iar B2 este inca la nivelul de teste.
 Atat B1 cat si B2 sunt doua masini sport construite din aluminiu si fibra de carbon. Sunt propulsate de un motor V6 de 3,5 litri care dezvolta in functie de versiune 248 CP respectiv 298 CP.
 Viteza maxima este de 250km/h si ajung de la 0 la 100km/h in 5 secunde.
 Rusii s-au apucat si ei sa faca masini sport exclusiviste. Au scos doua modele B1 si B2 pe care le-au dus la testat pe un circuit din Franta.
Versiunea B1 este pregatita deja sa intre in productie pentru a fi scoas la vanzare iar B2 este inca la nivelul de teste.
 Atat B1 cat si B2 sunt doua masini sport construite din aluminiu si fibra de carbon. Sunt propulsate de un motor V6 de 3,5 litri care dezvolta in functie de versiune 248CP respectiv 298 CP.



Marussia F2 - primul lor SUV de lux

Constructorul rus Marussia, recunoscut pentru supercarurile sale, debutează mai nou şi pe segmentul SUV-urilor de lux, cu un 4x4 de 420 de cai, botezat F2.

 Dezvăluit in cadrul unei conferinţe desfăşurate la Moscova, noul model construit in fosta republica sovietică este descris de creatorii săi, ca fiind un vehicul cu multiple intrebuinţări, capabil de trasee dificile, pe orice tip de vreme. In acelaşi comunicat de presă, emis de Marussia, se arată ca F2 poate fi folosit ca un vehicul de urgenţă, ca o unitate mobilă de comandă sau ca vehicul militar.
 Cu toate acestea, SUV-ul rusesc oferă clienţilor săi posibilitatea de a opta pentru un habitaclu personalizat. Ingeniozitatea ruşilor apare insă atunci când ne referim la deschiderea uşilor posterioare, mecanismul de glisare necesitând instalarea unui al patrulea rând de montanţi.
 Sub capotă se află un motor V6 de 3.5 litri, de provenienţă Cosworth, capabil sa livreze un total de 420CP ambelor axe. Lista de dotări include, printre altele, sistem de navigaţie prin satelit, televizor,
Bluetooth şi chiar conexiune internet.



MARUSSIA CONCEPT  2012



ARHIVA








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu