Wiesmann




  Compania a fost infiintata in 1985 de catre fratii Martin Wiesmann (absolvent inginer) şi Friedhelm Wiesmann (licenţă Comertului). Masinile sunt fabricate de mână în Dulmen.  Wiesmann este un producător german independent, care se bazează însă pe motoarele furnizate de BMW şi introducerea noilor propulsoare a determinat şi upgrade-ul modelelor cu tentă retro.



 Cele mai mari succese pornesc in general de la o simpla idee. Dar ca sa ajungi la succesul dorit este nevoie sa crezi cu toata puterea in ea. Fratii Friedhelm si Martin Wiesmann au crezut in ideea lor si, chiar daca nimeni nu le acorda la inceput vreo sansa, au reusit sa le demonstreze tuturor de ce sunt in stare. Cum a inceput totul? In 1985, cei doi frati, unul inginer si celalalt economist, au vizitat impreuna Salonul Auto de la Essen.
 Vazand multitudinea de modele sport expuse de diversi producatori, au decis sa construiasca impreuna un roadster cu design clasic, dar cu tehnologie de ultima ora. Astfel avea sa se implineasca visul lor din copilarie.Fascinati de copii de masini de curse, cei doi fraţi eraupredestinati pentru a construi propria masina. Ideea lor de durată şi fără compromisuri a fost şi va rămâne a crea o masina sport cu un aspect clasic elegant şi foarte echilibrata. Desi erau constienti de imensul risc financiar la care se expuneau, cei doi au proiectat primul automobil. Pentru rezolvarea problemelor de ordin economic, compania a inceput sa produca hardtop-uri pentru diverse modele cabrio. Astfel au reusit sa stranga suficienti bani pentru demararea productiei lui Wiesmann Roadster. Acesta beneficia de o platforma tehnica furnizata de BMW, restul componentelor fiind in majoritate fabricate manual.
 Aşa că s-au angajat într-o călătorie pentru a crea propria lor masina sport, cu o dezvoltare fascinantă a unui prototip de fabricaţie - Wiesmann 1987 - Dezvoltarea primului prototip de modă veche ca formă, dar cu o inalta tehnologie.

1987 


 În 1986 stadiul lor de dezvoltare era complet si aveau acum un şasiu aproape terminat. Incercarile au fost în curs de desfăşurare şi un an mai târziu au avut primul lor roadster Wiesmann. În 1988 ei şi-au deschis prima fabrica a lor şi au făcut prezenţa lor de debut ca producator auto. În 1991 Wiesmann construieste fabrica sa din Telgenkamp, ​​Dülmen şi 2 ani mai tarziu compania expune prima sa masina: Wiesmann MF3 Roadster.
Wiesmann MF3  Roadster
  
  Sasiu din otel galvanizat, aluminiu placat sau dublat. Organismul de înalta calitate, fibra de sticla compozite armate. Motor din materiale BMW. 6-cilindri - Capacitate 2979 cc. Putere / turatia nominala 170 231 CP / 5900 rpm max. cuplul / Viteza de 300 N · m (221 ft · lbf) / 3400 rpm. Consum de combustibil - oras 12.8 km L/100 (22,1 mpg imp-; 18.4 mpg-US) - autostrada 6.9 L/100 km (41 mpg imp-; 34 mpg -SUA). Combinata 9.1 L/100 km (31 mpg imp-; 26 mpg-SUA), transmisie manuala cu 5 trepte sau 6 trepte si cu 6 trepte secventiala (SMG II), trenul electric din spate pe pneuri da o  performanta maxima, unitate de viteza: 230 km / h (143 mph). Acceleratie: 0 -100 km / h: 5.0 sec. Suspensie pe fata MacPherson cu legatura într-un transversal, central stabilizator ax din spate, cu bratul de control, legatura dintre conducere si transversal, stabilizator, Greutate 1,080 kg (2381 lb).Lungime: 3.86 m / Latime: 1.75 m /Inaltime:1.16 m.
 
 Motorul masinii şi a componentelor de transport sunt surse BMW si datorita succesului modelului imediat pe piaţa germană, Wiesmann a decis să continue parteneriatul cu BMW pana la această ora. În timpul IAA 2005 la Frankfurt, compania purista de masini sport a lansat o nouă adăugare a lor de line-up, MF4  GT.
 
Wiesmann  MF4  GT

 Caroserie din aluminiu de inalta calitate, fibra de sticla si armat din materiale compozite. Motor de BMW, Twin turbo V8 (a se vedea BMW N63) - Capacitate 4395 cc Putere / viteza nominala 300 kW/402 HP/407 PS / 5,500-6,400 / rpm max. cuplul / Viteza 600 N · m (443 ft · lbf) / 1,750-4,500 rpm. Consumul de combustibil - oras 17.2 L/100 km (16,4 mpg imp-; 13.7 mpg-US) - autostrada 9.4 L/100 km (30 mpg imp-; 25 mpg-SUA). Combinatia 12.3 km L/100 (23,0 mpg imp-; 19.1 mpg-SUA) de viteze cu 6 trepte sport antrenata de un tren electric din spate pe pneuri de performanta maxima si transmisie cu viteza: 291 km / h (181 mph). Acceleratie: 0-100 km / h: 4.6 sec. Suspensie individuala fata de  roata din fata si din spate.Greutate 1,390 kg. Lungime: 4.23 m / Latime: 1,85 m  / Inaltime: 1.19 m.

 În 2008, cei doi fraţi au decis mutarea sediului vechi de la Telegenkamp în Dulmen si a trebuit să obţina schimbari noi în conformitate cu filozofia companiei lor exclusivista. 
"Fabrica de sticla" - Wiesmann 2008 


 Deci, ei au construit o structură futurista arhitectural sub forma de facilitate a existentei lor, care este fabricata din oţel şi sticlă şi seamănă cu o gecko. Compania a solicitat o "fabrica de sticlă" si acum o au. Cum dezvoltarea de afaceri merge destul de bine pentru producătorul auto german, ei au luat, de asemenea în considerare intrarea pe piaţa nord-americană auto înca din 2010.
 Filozofia companiei era de a crea o masina care va se va "lipi de drum ca Gecko de un perete", prin urmare, logo-ul lor de brand, care reprezintă un gecko. Compania este destul de noua pentru industria de automobile, vehicule bine construite si generoase le-a atras un loc printre producătorii de maşini exclusiviste.


 Friedhelm si Martin Wiesmann
  
 Fiind incurajati de cele peste 400 de unitati vandute pana in acest an, Wiesmann a lansat la Frankfurt un nou model, pe baza lui Roadster. GT combina cu succes liniile clasice cu tendintele moderne de design, beneficiind de o caroserie monococa din aluminiu. Folosind tehnologia din Formula 1, caroseria este foarte rigida, asigurand un nivel inalt de securitate pentru pasageri. Garantia sigurantei in caz de impact este data chiar de autoritatea germana in domeniul autoturismelor, TUV. Structura este cea a unui coupe clasic, spatiul alocat motorului fiind foarte mare.
 Astfel s-a obtinut o aerodinamica de top, dar si o distributie a masei pe punti aproape simetrica. Profilul este dominat de linii curbe, care definesc forme fluide si totodata puternice. Spatele ne duce cu gandul la hot-road-urile vechi, aripile masive si luneta plonjata realizand un design fascinant.
 Masinile germane Wiesmann sunt construite purist si sport într-un design clasic, împreună cu cea mai moderna tehnologie. Din 1988, maşinile individuale de sport au fost artizanale pana la cel mai mic detaliu, la fabrica fondata de fratii Friedhelm şi MartinWiesmann. Echipamentele de inalta calitate sunt orientate spre cerinţele personale ale clientului. Fiecare roadster Wiesmann GT şi, prin urmare, este cu adevărat unic şi este ca nici o alta masina sport sunt exclusive şi individuale la conducere. Mai mult de 750 de şoferi roadster şi peste 210 de utilizare GT au experienţă si această bucurie unica  în toată lumea. La fabrica din Dülmen, Westfalia, precum şi la 29 parteneri internaţionali de distribuţie, Wiesmann Roadster MF3, Wiesmann GT MF4 Wiesmann GT MF5 şi modele sunt disponibile pentru a le încerca.


  
  Dacă versiunea MF3, miza pe un şase în linie, înlocuitorul MF4 vine cu un motor V8 de 4.8 litri ce dezvoltă 367 CP. Infuzia BMW se va întâmpla însă la versiunea MF4-S care va prelua V8-ul de 4.0 litri de pe BMW M3.
  Este posibil ca versiunea MF5 să fie animată de propulsorul V10 de pe BMW M5, dar cu siguranţă aceasta nu va defila la Geneva. De asemenea, MF3 s-ar putea întoarce pe străzi cu propulsorul twin-turbo de pe BMW 135i/335i.
 În privinţa designului nu se vor schimba prea multe şi modelele vor păstra aceeaşi tentă retro, dar împărtăşită într-un mod destul de contemporan cu lâmpi cu LED-uri şi jante mari de aliaj.
 Wiesmann GT este o masina foarte exclusivista, in care regasim o atentie deosebita pentru detalii. Extraordinar la acest model, ca si la Roadster, este faptul ca nu se face rabat la calitate. Majoritatea componentelor sunt fabricate manual si asta se resimte in special in confortul de la interior. Avand ocazia sa intram in habitaclul lui GT la Salonul de la Frankfurt, am ramas profund impresionati de ambianta interioara. Pielea de foarte buna calitate este prezenta peste tot, iar cusaturile acesteia sunt realizate manual. Consola centrala rivalizeaza, ca numar de ceasuri si indicatoare, cu bordul unei masini de curse.   Astfel, a disparut practic bordul plasat deasupra volanului. Scaunele sunt foarte profilate si completeaza perfect atmosfera de Gran Turismo a habitaclului.
  Sentimentul resimtit la bordul lui Wiesmann GT este unic. Este imbucurator sa descoperi ca se mai produc inca masini in care compromisurile pentru reducerea costurilor sunt aproape inexistente. Pretul exclusivitatii in acest caz este estimat in jurul valorii de 107.000 de euro cu TVA-ul inclus, pe piata germana. Avand in vedere performantele extraordinare pe care le ofera masina, aspectul exterior unic, dar si perfectiunea detaliilor, putem spune ca GT merita o atentie deosebita. Si daca ne gandim ca majoritatea pieselor sunt furnizate de BMW, coupe-ul lui Wiesmann isi poate face usor loc in peisajul citadin.
 Dar haideti sa ne uitam putin si la GT MF5:

Wiesmann  MF5  GT

 Sasiu din aluminiu-monococa,corpul lipite si nituire de înalta calitate, fibra de sticla lacaroserie. Motor de BMW, TwinPower twin-turbo V8 Twin Scroll motor (a se vedea S63).Capacitate 4395 cc / Putere / turatia nominala 408 kW / 547 CP / 555 PS / 5750 - 6250 rpm max. cuplul / Viteza de 680 N · m (502 ft · lbf) / 1,500-5,650 rpm.Consum de combustibil - oras 15.8 L/100 km (17,9 mpg imp-; 14.9 mpg-US) - autostrada 7.9 L/100 km (36 mpg imp-; 30 mpg-US).Combinatia 12.9 km L/100 (21,9 mpg imp-; 18.2 mpg-SUA),cutie de viteza cu 6 trepte sport sau cutie de viteza automata, maxima unitate de viteza: 311 km / h (193 mph).Acceleratie: 0-100 km / h: 3,9 sec. Suspensie fata: bara de suspensie cu brate duble din aluminiu, cu arcuri elicoidale, bara anti-ruliu.Spate: cu brate duble din aluminiu, bara de suspensie la sfârsit bratul cu arcuri elicoidale, bara anti-ruliu.L = 4.22 m, l = 1.95 m ,I = 1.18 m.G = 1,405 kg,...........pret=189.500 euro.


WIESMANN MF3
 


WIESMANN MF3  FINAL EDITION



WIESMANN GT




WIESMANN GT MF4

 Wiesmann Roadster MF 4 este cea mai neagră maşină pe care am văzut-o vreodată. Nu ştiu cum au reuşit să facă o maşină atât de întunecată, dar îmi place la nebunie. Wiesmann se ocupă din 1985 de producţia de maşini în stilul mai vechi, stilul clasic.
 Din fericire doar stilul este clasic, deoarece motoarele alese sunt din cele mai bune, iar caroseria şi componentele mecanice sunt de ultimă generaţie.
 Noul Wiesemann Roadster MF4 este dotat cu un motor modificat luat de pe BMW-ul M3, modificat să producă 367 cp. Plafonul este făcut din material textil şi se închide în stilul maşinilor britanice clasice.
  Aş da orice pentru o astfel de maşină, dacă nu mă credeţi că-i frumoasă, pozele vor vorbi de la sine:

WIESMANN GT MF5 si GT MF5 ROADSTER




Wiesmann Spyder Concept.


 Din păcate, foarte puţine detalii ne sunt oferite în mod oficial. Suntem, totuşi, siguri că sub capotă maşina beneficiază de un motor de origine BMW, ca şi celelalte modele ceea ce explică performanţele anunţate pentru Spyder Concept: o viteză maximă de aproape 290 km/h şi un demaraj 0-100 km/h în mai puţin de 4 secunde.
Bineînţeles, masa lui Wiesmann Spyder Concept este foarte redusă, cifrându-se la aproape 1.000 kg, iar caroseria nu beneficiază nici de parbriz, nici de portiere, forma generală fiind, într-adevăr, de o sportivitate pură, lăsând să se vadă fără menajamente multe din subsistemele maşinii.

 Partea frontală surprinde prin agresivitatea extremă, farurile foarte mici fiind aproape minimizate de imensele "branhii" din spoilerul frontal - un stil care s-ar putea să fie aplicat pe următoarele modele de serie. Cele două scaune au în spatele lor două arce de securitate masive, iar spatele... ei bine, să spunem doar că difuzorul şi evacuările sunt demne de o maşină de curse.
În funcţie de feedbackul publicului şi de interesul arătat de potenţialii clienţi, cei de la Wiesmann se gândesc să realizeze o serie redusă a acestui Spyder Concept în 2012, preţul anunţându-se deja unul destul de piperat.



WIESMANN GT MF5

 Noul model are un preţ de pornire de aproximativ 180.000 euro, preţul crescând în funcţie de particularităţile dorite de client - inedit este programul de personalizare al exteriorului şi interiorului cu elemente din fibră de carbon. Caroseria este realizată din aluminiu, iar panourile acesteia din material compozit. Jantele au 19", iar pneurile au lăţimea de 245 mm pe faţă, respectiv 275 mm pe spate.

  Pe lângă motorul V10 de 507 CP,
Wiesmann GT MF5 mai preia de la BMW şi sofisticatul sistem de control al stabilităţii DSC, iar conceperea difuzorului şi a eleronului a fost realizată împreună cu specialiştii bavarezi în aerodinamică.

 Realizat la timp pentru Salonul Auto de la Frankfurt, noul model al celor de la Wiesmann nu îşi va face apariţia alături de restul mărcilor şi modelelor prezente la show-ul german. Wiesmann nu a fost multumit de spaţiul obţinut pentru salon, alegând să lanseze noul model în propriul showroom din Frankfurt.

 Noul Wiesmann GT MF5 este cu 5 cm mai scund decât generaţia precedentă, cu 9,6 cm mai lat şi are o lungime crescută cu 8 cm până la 4,3 m. Toate aceste modificări au dus la o îmbunătăţire clară a stabităţii sau, cum producătorul preferă să o denumească, "roadability". Maşina a primit cadou cu trecerea la noua generaţie şi 100 de kg, dar performanţa a rămas în mare parte impresionantă: 3,9 secunde până la prima sută de km, în mare parte datorită raportului masă pe putere, de 2,7 kg/CP. Această valoare se datorează în mare parte motorului disponibil sub capota faţă. Wiesmann GT MF 5 este dotat cu o uzină de forţă marca BMW, un V10 ce este regăsit şi pe M5 sau M6 şi care dezvoltă 507 CP şi un cuplu de 520 Nm, transmişi punţii spate prin intermediul unei cutii de viteze cu şapte trepte SMG.


Frankfurt live: Wiesmann MF 4S 

13 septembrie 20011

Frankfurt live: Wiesmann MF 4S

 Exista lucruri care nu pot fi intelese decat daca sunt experimentate.
 Printre ele se afla si modelul Wiesmann MF 4-S.
 Acesta are un motor V8 si o putere de 420 CP. Masina raspunde foarte usor la comenzile soferului, in timp record. Dar nu este suficient sa ti se spuna despre asta. Trebuie sa vezi masina si, mai ales, trebuie s-o conduci.



GENEVA - WIESMANN ROADSTER GT MF4


 Nu putem sa nu observam imaginea old-school a automobilului, subliniata in special de capota care adopta un stil specific roadsterelor britanice si germane. Desi arata retro, masina are specificatii moderne, fiind dotata cu un motor V8 de 4 litri, imprumutat de la BMW M3 si capabil sa genereze 367 cai putere.
Wiesmann a anuntat ca va produce intre 250 si 350 de unitati ale acestui automobil in acest an, ele urmand sa fie disponibile doar in Europa, deocamdata.



GENEVA - WIESMANN SPYDER



Cu ocazia împlinirii a 25 de ani de activitate în domeniul maşinilor sport, mica firmă Wiesmann îşi face un cadou special la Geneva 2013: Wiesmann GT MF4-CS.
Iar la Geneva 2013 ne este prezentată ultima creaţie
 

 Este un model special deoarece marchează cei 25 de ani de existenţă de până acum ai micii firme teutone, deci merită atenţia celor interesaţi de maşini exotice exclusive.
 Şi care sunt dedicate în primul rând senzaţiilor tari în spatele volanului, de care se vor bucura doar 25 de clienţi - doarece acesta este numărul de exemplare GT MF4-CS care vor fi construite.

 Faţă de un model MF4 obişnuit, versiunea de faţă, al cărei indicativ CS înseamnă ”ClubSport”, presupune o cură uşoară de slăbire: prin utilizarea fibrei de carbon pentru plafon şi a geamurilor din policarbonat, masa totală este redusă cu 20 kg.
 Nu pare mult, dar, dacă ne gândim că sub capota lui Wiesmann GT MF4-CS ”bate” o ”inimă” V8 de origine BMW, care dezvoltă 420 CP, rezultă că masa de 1.350 kg îi conferă maşinii un raport greutate/putere de 3,2 kg/CP, ceea ce promite senzaţii tari pe şosea sau circuit.

 Demarajul 0-100 km/h se realizează în 4,4 secunde, în timp ce viteza maximă se cifrează la 293 km/h. Dat fiind exclusivismul acestui model, Wiesmann GT MF4-CS are un preţ de 193.000 de euro, la care se mai adaugă alte mii sau zeci de mii de euro, în funcţie de preferinţele clienţilor în materie de personalizare a maşinii.



ARHIVA


                              

























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu