AMG



  Pentru a intelege prezentul trebuie, mai intai de toate, sa cunosti trecutul. Iar trecutul companiei AMG este unul cu adevarat glorios. Si istoria este martorul perfect al acestei afirmatii. Asadar, fara doar si poate, acesta este momentul potrivit pentru a ne incepe incursiunea in trecut. In trecutul germanilor de la AMG.

Ce este AMG?

             A = Aufrecht               Hans-Werner
Aufrecht


M = Melcher                Erhard Melcher

                          G = Grossaspach      
Oras natal a lui
Erhard Melcher


 Hans Werner Aufrecht si Erhard Melcher

  Hans Werner Aufrecht si Erhard Melcher, doi ingineri Mercedes-Benz,sunt fondatorii AMG. AMG  luat fiinta in 1967 in Burgstall,Germania, ca o companie specializata in motoare de curse in urma parteneriatului celor doi,avand motivarea sa devina mai tarziu o subdiviziune plina de stil si creatie a lui Mercedes-Benz.

 

  Totuși, unul dintre lucrurile pe care s-ar putea să nu le cunoști despre Mercedes-AMG GmbH este faptul că această companie a luat naștere în anii '60 într-un șopron din Burgstall an der Murr, în care doi nemți pasionați de mașini meștereau zi și noapte la un Mercedes-Benz 300 SEL.

 

 Hans-Werner Aufrecht și Erhard Melcher au mutat sediul AMG în 1978 din Burgstall an der Murr într-un orășel numit Affalterbach, iar ce s-a întâmplat de aici mai departe este istorie... o istorie care totalizează 44 de ani mai exact.

AMG - 1968

 Prima piatra de temelie a noii companii din Burgstall avea sa fie pusa doi ani mai tarziu, atunci cand AMG modifica modelul Mercedes 250. Pe scurt, motorul automobilului de clasa medie avea sa fie dus pana la o capacitate cilindrica de 2.8 litri, in timp ce carburatorul era inlocuit de un sistem de injectie. Ajustarea propulsorului nu avea insa sa se incheie aici, intregul proces de transformare urcand puterea maxima de la 135 la 185 CP. Trei ani mai tarziu, germanii de la Mercedes lansau noul 280 E cu 185 CP si injectie pe benzina, o provocare la care AMG a raspuns instantaneu cu o versiunea si mai puternica, de 230 cai putere. In plus, acel sedan se bucura de o viteza maxima de 230 km/h.



Pentru mai multe detalii vizitati-ne la: http://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/amg-cea-mai-scurta-cale-catre-victorie-9464.html

  In 1972, performantul 300 SEL 6.8 participa in alte doua curse - Cursa de 24 de Ore de la Nurburgring si Cursa de 200 de Mile de la Nuremberg, in ultima obtinand primul loc la categoria "masini de serie si turisme speciale cu capacitate cilindrica mai mare de 2.000 cmc". De asemenea, aceasta victorie a marcat si sfarsitul carierei impresionantului 6.8. Ulterior, masina a fost vanduta conglomeratului Matra, ajungand sa fie folosita la testarea la mare viteza a pneurilor de avion.

Hans Heyer - 2010

  In acelasi an, AMG a inzestrat motorul de 6.8 litri cu o turbina, rezultand astfel un V8 de 600 cai putere ce avea sa fie montat pe un prototip McLaren M20. Din pacate, datorita cererilor impresionante de care se bucura compania germana, acel proiect a fost abandonat. Nu inainte insa de a obtine un respectabil loc cinci intr-o cursa desfasurata la Monza.
  In anul 1973, AMG soseste cu diverse modifcari pentru Mercedes/8, printre care cresteri de putere, suspensie, frane, jante din materiale usoare sau noi pneuri.
  Un an mai tarziu, compania germana da nastere unor automobile unice, in aceasta lista inscriindu-se si o versiune a modelului 300 SL, dotata cu motorul V8 de 4.5 litri de la 450 SE, servodirectie, aer conditionat si transmisie automata.
  In anul 1976, atelierul din Burgstall devine neincapator pentru cei 40 de anjagajati, compania AMG fiind astfel nevoita sa se mute in Affalterbach. De asemenea, gama de accesorii oferite creste in continuare.
  In anul 1977, un nou 300 SL este inzestrat cu aceeasi tehnologie regasita pe modelul 450 SE.
  Un an mai tarziu, germanii de la AMG ofera pentru prima oara si modificari de ordin estetic: spoilere fata / spate, praguri laterale, accente cromate de negru.
  Anul 1979 este transformat intr-un motiv de bucurie pentru posesorii noului G-Class, compania stabilita acum in Affalterbach oferind o serie de imbunatatiri si pentru acest model.

  In anul 1980, un Mercedes-Benz 450 SLC AMG reuseste sa obtina victoria in cadrul European Touring Car Championship. Sase ani mai tarziu, in 1986, un 190 E 2.3-16 modificat special de AMG obtine rezultate impresionante in seria DPM (German Production Car Masters). De asemenea, anul 1988 aduce un parteneriat oficial in motorsport intre Mercedes si AMG, dar si patru victorii obtinute la bordul noului AMG-Mercedes 190 E 2.3-16. Un an mai tarziu, in 1989, AMG devine cea mai de succes echipa din DTM.
  Iar asta nu e tot. Pe langa succesele rasunatoare din lumea sporturilor cu motor, compania din Affalterbach s-a ocupat si de crearea a noi automobile capabile sa te lase fara de suflare. Mai exact, in anul 1982 debuteaza impresionantul 500 SEC AMG (276 CP), in timp ce anul 1983 este gazda lansarii modelului 190 2.3 AMG - ce se bucura de 160 cai putere. In acelasi an, conform motto-ului "un motor mare intr-o masina mica", AMG instala sub capota unui 280 CE motorul V8 de 5.0 litri al unui 500 SE. Drept urmare, rezulta modelul 280 CE 5.0 AMG Coupe, ce beneficia de 276 CP si 408 Nm.
  In anul 1984, AMG stoarce din motorul V8 al coupe-ului de lux 500 SEC nu mai putin de 340 cai putere. De asemenea, acelasi impresionant propulsor urmeaza a fi montat si sub capota lui 300 E 5.0 AMG, permitandu-i acestuia sa atinga o viteza maxima de 280 km/h. Doi ani mai tarziu, in 1986, intreaga planeta este cucerita de aparitia modelului 300 E AMG - botezat de fanii americani The Hammer. Motivele erau evidente: V8, 5.6 litri, 360 cai putere, 510 Nm si 303 km/h. 

AMG - 1984

  Anul 1987 nu doar ca ne pune fata in fata cu o versiune DTM a modelului 500 SEC, dar marcheaza si debutul unei alte creatii capabile sa-ti accelereze bataile inimii - 300 E 6.0 AMG, automobil ce beneficia de un V8 de 385 cai putere si 566 Nm. In acelasi an, modelele 300 E si 190 E AMG vor fi propulsate de un motor in sase cilindri, de 3.2 litri. In 1989, Mercedes evolueaza intr-un constructor cu aspiratii sport si ofera modelul 190 E cu motorul 2.5-16V. De asemenea, si AMG isi lasa amprenta acestui propulsor, rezultatul maxim fiind de 225 CP si 240 Nm. 

Mercedes-Benz AMG - W124

  La 1 ianuarie 1999, Daimler AG achizitioneaza pachetul majoritar al companiei AMG. Noua companie infiintata se va numi Mercedes-AMG GmbH si va avea in continuare sediul in Affalterbach. Pana la marele moment insa, lucrurile au stat in felul urmator:
  Anul 1990 concretizeaza un parteneriat intre Daimler-Benz si AMG. Acelasi an aduce si premiera modelului 190 E 2.5-16 Evolution II (patru victorii in DTM), in timp ce motorul de 3.4 litri atinge noi limite ale perfectiunii (272 CP si 335 Nm). Anii 1991 - 1992 aduc noi victorii pentru Evo II in lumea motorsportului. In anul 1993, Mercedes lanseaza noul C36 AMG, primul automobil construit de constructorul din Stuttgart in colaborare cu AMG. Principala atractie? Un motor in sase cilindri, de 280 CP si 385 Nm.


  De asemenea, anii 1993 - 1995 aduc multiple victorii pentru Mercedes si AMG in DTM, iar anul 1996 este gazda debutului noului E50 AMG - un automobil ce ascundea sub capota un V8 de 347 CP si 480 Nm. Un an mai tarziu, in 1997, constructorul din Stuttgart dezvaluie noul C43 AMG, un model V8 cu 306 cai putere si 410 Nm. Dar anul 1997 avea sa ramana intiparit in memoria tuturor in special pentru aparitia impresionantului Mercedes-Benz CLK-GTR. Creat pentru a concura la Clasa GT1 in cadrul competitiei FIA GT, supercarul german folosea un motor de 6.9 litri si o transmisie secventiala in sase trepte. Multumita celor 612 CP si 775 Nm, extremul CLK-GTR accelera de la 0 la 100 km/h in doar 3.7 secunde, in timp ce viteza maxima depasea bariera celor 320 km/h. Dupa ce a dominat cursele FIA GT timp de doi ani, bolidul celor de la Mercedes-Benz a intrat in productia de serie in anul 1998. Totusi, doar cateva exemplare au fost fabricate.


  Anul 1999 ne aduce fata in fata cu cel mai puternic roadster de pe piata de la acea vreme, SL73 AMG. Lista cu picanterii include un motor V12 de 7.3 litri, numai bun pentru a livra celui aflat la volan undeva in jurul a 525 CP si 750 Nm.Ulterior, o versiune modificata a acestui propulsor a fost folosita si pe supercarurile Pagani.


  In anul 2000, compania din Affalterbach avea sa raporteze vanzari impresionante, de 11.500 automobile. In acelasi an, germanii de la AMG s-au implicat si in dezvoltarea limuzinei S-Class Pullman, in timp ce noul CLK-DTM obtinea victorii peste victorii in lumea sporturilor cu motor. In 2001, motorizarile AMG primeau sistem de supraalimentare, modelele avand sa se laude cu urmatoarele performante: C32 si SLK32 AMG numarau acum 354 CP si 440 Nm, in timp ce motorul V8 de 5.5 litri se bucura de prezenta a 500 cai putere si 700 Nm. De asemenea, gama de motorizari primea un V12 de 6.3 litri si 444 CP. 


  Intre anii 2001 - 2003, Mercedes-AMG se impune din nou in DTM prin modelul CLK, acesta urmand a fi inlocuit in 2004 de un exemplar C-Class.
  In 2003, motorul AMG V8 Kompressor invinge la categoria "Best Performance Engine" in cadrul concursului "Engine of the Year Award", in timp ce un an mai tarziu debuteaza cel mai puternic roadster din lume de la acea vreme - SL65 AMG, cu motor V12 biturbo de 6.0 litri si 612 CP.
  In 2005, compania din Affalterbach prezinta cel mai puternic motor V8 aspirat din lume, un 6.3 litri ce dezvolta nu mai putin de 510 cai putere si 630 Nm. Mai mult de atat, noul propulsor este lansat odata cu noul Mercedes ML63 AMG.
  Un an mai tarziu, AMG taie panglica noului AMG Performance Studio, un loc special creat pentru clientii doritori de exclusivism. Primul model al acestui departament este performantul SLK55 AMG Black Series, lansat in 2006.


  In 2007, Mercedes lanseaza noul CL65 AMG, un coupe de lux propulsat de un motor V12 biturbo, de 6.0 litri si 612 cai putere. Tot in acelasi an, lumea auto este cucerita si de debutul extremului CLK63 AMG Black Series, inzestrat cu un V8 de 507 cai putere. 


  In anul 2008, AMG dezvaluie transmisia in sapte trepte AMG SPEEDSHIFT MCT. De asemenea, compania din Affalterbach prezinta in acelasi an o noua creatie semnata AMG Performance Studio, si anume noul Mercedes SL65 AMG Black Series. Principala atractie? Un motor V12, de 6.0 litri, capabil sa produca nu mai putin de 670 cai putere.
  Fara doar si poate, cea mai importanta creatie a germanilor de la AMG este reprezentata de noul Mercedes SLS AMG. Dezvoltat si proiectat in exclusivitate de compania Mercedes-AMG, supercarul german beneficiaza de un motor V8 de 6.3 litri si 571 cai putere capabil sa trezeasca simturile oricarui pasionat de super-masini. 


  Recent, un nou motor V8 biturbo de 5.5 litri si pana la 571 cai putere va inlocui treptat performantul V8 de 6.3 litri.
  In prezent, majoritatea modelelor oferite de Mercedes se bucura de (cel putin) o versiune AMG.




Pentru mai multe detalii vizitati-ne la: http://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/amg-cea-mai-scurta-cale-catre-victorie-9464.html
 In anul 2007, compania din Affalterbach a sarbatorit 40 de ani de existenta. Pornind de la 40 de angajati, AMG numara in prezent peste 750. In plus, atat pasiunea, cat si maiestria au ramas intiparite in ADN-ul companiei germane. Chiar si dupa 44 de ani de existenta.



Pentru mai multe detalii vizitati-ne la: http://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/amg-cea-mai-scurta-cale-catre-victorie-9464.html
 
 Pentru a celebra onorabila vârstă a diviziei sale de performanță,oficialii Mercedes-Benz au lansat recent un clip video de 5 minute în care ne prezintă cele mai tari automobile din  istoria diviziei de performanţă  AMG, create în aceste patru decenii și jumătate de existență,din 1967 până în prezent.

                     


 Hans Werner Aufrecht

 Mercedes-Benz AMG SL 63

Mercedes-Benz AMG SL 63 COUPE

Mercedes-Benz AMG SL 65

 Mercedes-Benz AMG SLC

Mercedes-Benz AMG SLK 55

Mercedes-Benz AMG CLS 55


NOUTATI


 SLS AMG E-Cell

 Mercedes a prezentat primele imagini cu prototipul electric SLS AMG E-Cell, primul model electric cu performante sport ale producatorului german.

 In locul motorului de 6,2 litri, in V8, al SLS-ului normal, au fost puse mai multe motoare electrice care, impreuna, dezvolta o putere impresionanta de aproape 500 kilowatti. Desi pentru moment este doar un prototip, oficialii Mercedes au declarat ca exista ceva sanse ca modelul sa fie produs in serie peste 3 ani.



Mercedes SL 63 AMG

 Ola Källenius, directorul general Mercedes-AMG, a descris mașina asta ca fiind "o nouă capodoperă a Mercedes-AMG". Și ne vedem obligați să-i dăm dreptate, in principal pentru că această "capodoperă" devine cel mai rapid roadster din lume. Rețeta? O afli mai jos.


 Pentru noul SL 63 AMG poți opta între două motorizări. Una dintre ele este de 5,5 litri, cu 8 cilindri așezați în V, biturbo, de 537 CP și un cuplu de 800 Nm. Dar, dacă nu e suficient și vrei să fii cel mai tare din parcare (și la propriu și la figurat), AMG lansează și pachetul Performance. Acesta îți oferă câțiva cai în plus, ducând "herghelia" la 564 CP și un cuplu nebun de 900 Nm. SL 63 AMG devine astfel cel mai puternic din clasa lui. Ei bine, cu atâta putere sub capotă, nu ar trebui să te mai mire că de la 0 la 100 de km/h va ajunge în 4,3 secunde, respectiv 4,2 pentru Performance, iar la 200 de km/h în 12,9, respectiv 12,6 secunde. Ți-am spune și în câte secunde ajunge la 300 de km/h, dar "problema" e că viteza maximă a SL 63-ului se oprește la 250 de km/h. Limitată electronic, normal.Dacă vrei (și ai unde) să atingi viteza de 300 de km/h trebuie să alegi pachetul Performance. Cu așa cifre mari, te-ai aștepta ca și consumul să fie format din 2 cifre. Teoretic, n-ai dreptate, pentru că producătorii promit că pe 100 de km vei consuma sub 10 litri. Practic, rămâne să aflăm... 


 Transmisia este asigurată de deja cunoscuta cutie automată MCT în 7 trepte. Rolul ei este și unul pacifist, încercând să-i mulțumească atât pe ecologiști cât și pe fanii cailor putere, asta deoarece vine echipată cu 4 moduri de selectare. Dacă ții cu planeta (și cu portofelul) recomandăm opțiunea "C". Provenind de la Controlled Efficiency, aceasta are scopul de a reduce emisia noxelor și reducerea consumului prin funcția Start-stop, funcție ce-ți oprește toți cei 8 cilindrii atunci când mașina staționează mai mult de câteva secunde. Pentru sportivi, modurile "S" și "S+" se vor potrivi ca o mănușă, făcând ca schimbarea treptelor să aibă loc la turații mai mari și cu sunete mai agresive. Iar celor care vor să dețină în totalitate controlul asupra schimbării treptelor, le recomandăm modul "M" - schimbarea manuală a vitezelor.


 Dar obsesia pentru performanță nu se oprește aici. Pentru un randament cât mai ridicat, în afară de mărirea puterii motorului, Mercedes-AMG l-a pus pe nou-venitul SL 63 să slăbească. Și cura a dat roade. Nu mai puțin de 125 de kg a "pierdut" SL 63 AMG față de modelul actual. Nu, nu te gândi că a luat vreo pastilă miraculoasă și nici vreun ceai insipid. Pentru a-i reduce considerabil greutatea și a-l aduce pe SL 63 în jurul masei de 1.845 kg, AMG l-a construit din aluminiu și magneziu, preluând rețeta de la SLS AMG. Și dacă tot am ajuns la caroserie, să menționăm și schimbările vizuale cu care vine SL 63 AMG. Frontal, se poate observa o embelmă nouă, o grilă centrală modificată, dar și prezența unui minispoiler. Proiectoarele sunt înlocuite și dotate cu LED, modificări suferind și grila acestora. Farurile capătă un nou aspect, lumina de zi având și ea în dotare tehnologie LED. Cam mult LED, nu? În partea din spate schimbările sunt puțin mai subtile. Diferențele față de modelul actual constau în țevile de evacuare, care au o nouă formă, stopuri noi, dar și prezența unui minispoiler, ornat cu lumini cu .. LED. În lateral pragurile sunt mai accentuate, iar grila de aerisire este "updatată" și îți amintește ce se ascunde sub capotă prin logo-ul cromat "V8 BITURBO".


 Până acum am explicat partea cu "cel mai rapid", dar partea cu "roadster" încă n-am lămurit-o. Păi, pentru a deveni o decapotabilă veritabilă, SL 63 vine echipat cu un plafon retractabil electrohidraulic, gata să te lase în 20 de secunde sub cerul liber. Noutatea față de modelul actual constă că se poate opta pentru alegerea plafonului: din aluminiu, din sticlă, sau a celui botezat Magic Sky Control. Acesta din urmă dispune de proprietatea că, prin simpla apăsare a unui buton, își schimbă nivelul de transparență, de la întunecat la luminos.


 Prețurile oficiale pornesc de la 157.576 de euro pentru SL 63 AMG, iar pentru pachetul "Edition 1" de la 189.269 euro. Pachetul "Edition 1" conține, printre altele, AirScarf, jante din aliaj-ușor vopsite în negru mat, plafonul panoramic Magic Sky Control, dar și pachetul Performance. Oficial, Mercedes-AMG îl lansează pe SL 63 AMG în luna mai. Neoficial, noi ne aștepăm să facem cunoștință cu el încă de la Salonul de la Geneva.



MERCEDES-BENZ  SLS AMG GT

 Constructorul german Mercedes a decis ca este timpul pentru o schimbare in viata lui SLS AMG, motiv pentru care omoara acest model si-i da nastere lui SLS AMG GT. Noul supercar german va fi vandut atat in versiunea Coupe, cat si in versiunea Roadster si va debuta in octombrie 2012.


 Conform oficialilor germani, SLS AMG GT promite sa ofere "experiente imbunatatite", iar daca ar fi sa ne uitam pe cifre am zice asa. Noul model din Stuttgat va veni cu acelasi agregat V8 de 6.2 litri ce ofera 591 de cai si dezvolta un cuplu motor de 650 Nm. Comparativ cu actuala versiunea, supercar-ul german a primit 20 de cai putere in plus. Puterea motorului este transmisa rotilor prin intermediul aceleiasi cutii de viteze cu sapte trepte AMG Speedshift, iar sprintul de la 0 la 100 km/h are loc acum in 3.7 secunde, in timp ce repriza 0 - 200 km/h se cifreaza la 11.2 secunde.


 In plus fata de aceste modificari, SLS AMG GT vine cu un set nou de suspensii, mult imbunatatite, in timp ce la interior, germanii ofera mult mai multe combinatii de culori si de accesorii. In Germania, pretul lui SLS AMG GT va porni de la 204.680 de euro pentru versiunea Coupe, in timp ce versiunea Roadster va costa minim 213.010 euro.



ARHIVA MERCEDES-BENZ AMG
































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu