Opel


   ISTORIA

 Opel a început să construiască autovehicule în 1899. A fost o decizie revoluţionară. Însă a fost doar prima dintre numeroasele revoluţii care aveau să vină… Aruncă o privire asupra istoriei autovehiculelor Opel. 

 Adam Opel
  

 Adam Opel s-a nascut la data de 9 mai 1837, din Wilheml, un lacatus, si sotia sa in Russelsheim. Adam a studiat cu tatal sau, pana la varsta de 20 de ani, atunci cand a primit dreptul de a pleca. In urma plecarii a ajuns sa fie un ucenic lacatus in Belgia, Liege, Bruxelles, si la Paris, unde a ajuns in vara anului 1858.
  In timp ce era la Paris, a capatat un interes in cea mai noua inovatie - masina de cusut.
  In 1859, el a plecat sa lucreze pentru un producator de masini de cusut pentru a obtine mai multa experienta.
   Fratele mai mic al lui Adam, George, de asemenea, a venit la Paris pentru a experimenta aceasta noua tehnologie. In 1862 Adam a revenit la Russelsheim. Unchiul lui Adam i-a oferit un grajd pentru vaci nefolosit din Russelsheim sa infiinteze un atelier in care sa construiasca propria masina de cusut. In 1863 George s-a intors din Franta pentru a ajuta in productia masinilor de cusut.

1862 - prima masina de cusut Opel

  In luna aprilie 1867 Adam se pregatea pentru a construi a doua fabrica aproape de statia de cale ferata, atunci cand tatal sau a murit. Adam si-a construit o noua casa langa fabrica lui si s-a casatorit cu fiica unui bogatas. Sophie a adus cu ea o zestre substantiala, care l-a ajutat pe Opel sa se extinda.

 masina de cusut Sophia
 
Sophia Opel

  In 1870, el a introdus o noua masina , denumit Sophia, dupa numele sotiei sale.
  In 1880 productia de masini de cusut a crescut, cu extinderea continua a uzinei, si pana in 1899 au fost fabricate mai mult de o jumatate de milion de masini. Varful de de 1 milion de masini a fost atins in 1911; in acelasi timp, un incendiu a distrus o mare parte din uzina.
  Fratii Opel a decis sa renunte la productia de masini de cusut si sa incerce sa produca ceva mai mai profitabil;au trecut la fabricarea de biciclete si autoturisme.

1884 - Carl, Wilhelm, Heinrich, Friedrich si Ludwig

  Adam si Sophia au avut 5 fiii (Carl, Wilhelm, Heinrich, Friedrich, si Ludwig), care s-au daruit cu totul automobilelor, si s-au axat pe fabricarea de automobile. Bicicletele, au intrat in imagine atunci cand curiozitatea familiei a fost starnita de o bicicleta, vazuta la Paris. Intrigat a comandat un set de componente pentru biciclete din Anglia. Dupa ce a construit bicicleta Adam a fost tare dezamagit, dupa incercarea ei. El a decis sa nu aiba nimic de a face cu aceste "rupatoare de oase". Doua lucruri l-au facut sa se razgandeasca:unul era ca putea vinde usor aceste produse si cu un profit mai mare decat cel adus de masinile de cusut si al doilea era rugamintile fiilor sai de a le construi o bicicleta.
  In 1886 Opel a facut o bicicleta a lor, si in anul urmator Carl a plecat in Anglia pentru a studia noua indestrie si pentru a reveni cu mostre dintre cele mai noi modele. Acest lucru a condus la productia serioasa de biciclete, incluzand si rotile mai mici si au aparut si tipurile cu trei roti pana la sfarsitul anului 1887. Numarul mare de entuziasti privind acest nou mod de locomotie stia ca putea conta pe Opel pentru cele mai noi si mai bune idei privind ciclismul din Germania. Fiecare dintre fratii Opel a fost un remarcabil castigator de curse de biciclete.
  Adam Opel nu a mai trait pentru a putea vedea constructia de automobile in compania infiintata de el. El a murit in 1895.


ISTORIA MODELELOR


Opel - 1899 - Opel Patent Motor Car, System Lutzmann

   1899

„Opel Patent Motor Car, System Lutzmann” este denumirea conferită primului automobil Opel. Acesta marchează începutul producţiei în Rüsselsheim şi constituie baza pentru construcţia primelor autovehiculelor comerciale. În cadrul aceluiaşi an, compania îşi face debutul internaţional la cursele auto.
Opel - 1901 - Opel obţine prima sa victorie în cursele auto

   1901

În martie 1901, Opel obţine prima sa victorie în cursele auto, când Heinrich von Opel câştigă concursul de căţărare Königsstuhl.
Opel - 1907 - Carl Jörns câştigă cursa Kaiserului pe circuitul Taunus

   1907

Pilotul de teste Opel şi pilotul de curse Carl Jörns câştigă cursa Kaiserului în regiunea Taunus într-un autovehicul construit special de 45 kW (60 cp): Opel primeşte premiul Kaiserului pentru cel mai bun automobil german şi este desemnat furnizor al curţii.
Opel - 1908 - Inventatorul român Aurel Vlaicu este angajat ca inginer la fabrica Opel din Rüsselsheim

   1908

 Inventatorul român Aurel Vlaicu este angajat ca inginer la fabrica Opel din Rüsselsheim, după ce îşi finalizează studiile tehnice la Budapesta şi Munchen. Documentul care atestă angajarea lui Aurel Vlaicu la fabrica Opel din Rüsselsheim aparţine Muzeul Aviaţiei din Bucureşti şi este expus în spaţiul dedicat lui Vlaicu.
Opel - 1909 - Opel lansează un autovehicul compact la un preţ rezonabil

   1909

Opel lansează un autovehicul compact la un preţ convenabil. Maşina cu două locuri de 4 kW (8 cp), destinată clienţilor care pun o mare valoare pe fiabilitate, devine cunoscută sub denumirea de „Doktorwagen” (maşina doctorului).
Opel - 1912 - Autovehiculul Opel cu numărul zece mii iese de pe linia de producţie

   1912

Autovehiculul Opel cu numărul zece mii iese de pe linia de producţie. Este lansat un nou model de vârf: un autovehicul cu un motor cu o putere substanţială de 40 kW (100 cp) şi patru cilindri.
Opel - 1914 - Este construită o maşină de curse care stabileşte noi recorduri

   1914

Este construită o maşină de curse care stabileşte noi recorduri, bazată pe un sistem de propulsie care a condus la triumful la Gran Prix-ul din 1913. Autovehiculul revoluţionar este nu numai unul dintre primele care a fost echipat cu tehnologie cu patru supape – cu o capacitate impresionantă de 12,3 litri, unitatea sa cu patru cilindri şi 16 supape este motorul cu cea mai mare cilindree care a părăsit linia de producţie de la Rüsselsheim. Opel devine cel mai mare producător de automobile din Germania.
Opel - 1919 - Pista de curse Opel

   1919

Este inaugurată pista de curse Opel, la sud de Rüsselsheim. Traseul oval cu viraje cu înclinare, pavat cu asfalt, este prima pistă permanentă de curse şi teste din Germania – cu mulţi ani înaintea altor piste de curse renumite, precum Berlin AVUS şi Nürburgring.


Opel - 1921 - Opel construieşte un motor cu opt cilindri

   1921

Opel construieşte un motor cu opt cilindri, care îşi dovedeşte eficienţa în mai multe curse – cel mai notabil în cursa Eifel din 1922.
Opel - 1924 - Opel modernizează complet producţia de automobile

   1924

Opel modernizează complet producţia de automobile, investind un milion de mărci germane. Fabr/ica din Rüsselsheim este prima unitate de producţie germană care introduce metodele avangardiste pentru o producţie de mare volum, inclusiv procesele pentru linia de asamblare.
Opel - 1928 - Opel se detaşează net drept cel mai mare constructor de autovehicule german

   1928

Cu o cotă de piaţă de 37,5 procente, Opel se detaşează net drept cel mai mare constructor de autovehicule german. Compania este transformată într-o corporaţie listată la bursă, în pregătirea alianţei cu General Motors.
Opel - 1929 - General Motors achiziţionează 80 la sută din acţiunile companiei Adam Opel AG

   1929

General Motors achiziţionează 80 la sută din acţiunile companiei Adam Opel AG cu puţin sub 26 milioane de dolari, devenind acţionar majoritar. Opel este primul producător german care înfiinţează o companie de asigurări. O altă premieră: „Banca Opel” finanţează achiziţiile de autovehicule şi planifică plata în rate.
Opel - 1931 - Fabrica din Rüsselsheim construieşte „prima maşină a poporului”

   1931

Fabr/ica din Rüsselsheim construieşte „prima maşină a poporului”, un autovehicul la preţ convenabil echipat cu un motor cu cilindree de 1,2 litri. Între 1931 şi 1935 au fost construite 100.000 de unităţi – un volum nemaiatins până atunci de un singur model în Germania.

General Motors achiziţionează restul de 20 de procente din corporaţia Opel. Opel devine primul constructor de autovehicule care înfiinţează o şcoală pentru instruire în domeniul relaţiilor cu clienţii.
Opel - 1940 - Este construit autovehiculul Opel cu numărul un milion, un model Kapitän

   1940

Este construit autovehiculul Opel cu numărul un milion, un model Kapitän. În octombr/ie, o directivă a regimului nazist stopează producţia de autoturisme.

Pe lângă modelele de camioane, inclusiv versiunile cu tracţiune integrală şi cele pentru curse, se produc şi echipamente militare precum trenuri de aterizare, carlingi şi rezervoare de carburant pentru aeronave etc.
Opel - 1944 - Bombele aliaţilor distrug jumătate din fabrica de la Rüsselsheim

   1944

Bombele aliaţilor distrug jumătate din fabr/ica de la Rüsselsheim; fabr/ica Brandenburg este distrusă aproape complet.
Opel - 1945 - Toate facilităţile de producţie pentru modelul Kadett sunt demontate

   1945

Toate facilităţile de producţie pentru modelul Kadett sunt demontate şi trimise în Uniunea Sovietică drept despăgubiri.


Opel - 1946 - Primul model Opel de după război, un camion Blitz de 1,5 tone

   1946

Este reluată producţia de frigidere casnice. Este construit primul model Opel de după război, un camion Blitz de 1,5 tone.
Opel - 1947 - Modelul Olympia

   1947

Producţia de autoturisme este reluată cu modelul Olympia.
Opel - 1950 - Este finalizată reconstrucţia fabricii din Rüsselsheim

   1950

Este finalizată reconstrucţia fabr/icii din Rüsselsheim.
Opel - 1956 - Autovehiculul Opel cu numărul două milioane, un model Kapitän, iese de pe linia de producţie

   1956

Autovehiculul Opel cu numărul două milioane, un model Kapitän, iese de pe linia de producţie.
Opel - 1960 - Îşi face apariţia pe piaţă Opel Rekord P2

   1960

Îşi face apariţia pe piaţă Opel Rekord P2. În total sunt construite 755.000 de unităţi.
Opel - 1962 - Noul Opel Kadett

   1962

Opel îşi sărbătoreşte centenarul.

Este inaugurată o fabr/ică la Bochum pentru producţia noului Opel Kadett.
Opel - 1964 - Opel lansează trei noi modele de lux: Kapitän, Admiral şi Diplomat

   1964

Opel lansează trei noi modele de lux: Kapitän, Admiral şi Diplomat. Aceste prestigioase modele de top cu motoare cu şase şi opt cilindri captează spiritul vremurilor. Toate trei au fost bine primite şi au devenit imediat succese pe piaţă.
Opel - 1966 - Autovehiculul Kadett cu numărul un milion iese de pe linia de producţie

   1966

Fabrica de la Bochum sărbătoreşte un eveniment important: autovehiculul Kadett cu numărul un milion iese de pe linia de producţie. Opel deschide noi circuite de testare la Dudenhofen în landul german Hesse, precum şi o fabr/ică de componente în Kaiserslautern.
Modelul Rekord C este lansat în producţie, iar legendarul Rallye Kadett este lansat pe piaţă.
Opel - 1968 - Opel GT îşi face apariţia

   1968

Opel GT îşi face apariţia. Sloganul său publicitar „Doar zborul este mai plăcut” este adoptat ca o expresie populară.
Opel - 1970 - Modelele din clasa medie Ascona A şi Manta A sport

   1970

Sunt lansate modelele din clasa medie Ascona A şi Manta A sport.

Modelul Commodore GS/E cu injecţia electronică de carburant este lansat în producţie.
Opel - 1971 - Autovehiculul Opel cu numărul un milion iese de pe linia de producţie

   1971

Autovehiculul Opel cu numărul un milion iese de pe linia de asamblare de la fabr/ica din Rüsselsheim. Modelul Rekord D este lansat în producţie, tot la Rüsselsheim.
Opel - 1972 - Opel GT cu noul motor Diesel Opel

   1972

Un model Opel GT modificat cu noul motor diesel Opel stabileşte două recorduri mondiale şi 28 de recorduri internaţionale pe circuitele de testare de la Dudenhofen.
Opel - 1973 - Centurile de siguranţă devin echipare standard

   1973

Centurile de siguranţă devin echipare standard la toate modelele Opel.
Opel - 1974 - Campioni la Raliul European cu un Ascona A

   1974

Walter Röhrl şi copilotul său Jochen Berger devin campionii Raliului European cu un Ascona A.
Opel - 1978 - Modelul de lux cu patru uşi Senator şi coupe-ul sport Monza Fastback

   1978

Două noi vedete pătrund în liga mare a pieţei auto: luxosul model cu patru uşi Senator şi coupe-ul sport Monza fastback.
Opel - 1981 - Vopsele ecologice pe bază de apă

   1981

Opel devine primul constructor de autovehicule care utilizează vopsele ecologice pe bază de apă.
Opel - 1982 - Se demarează construcţia unei noi fabrici în Saragossa, Spania

   1982

Se demarează construcţia unei noi fabr/ici în Saragossa, Spania, pentru producţia modelului Opel Corsa. Modelul compact devine rapid cel mai bine vândut din clasa sa.
Opel - 1985 - Convertorul catalitic este disponibil în fiecare linie de modele Opel

   1985

Opel devine primul producător german care include o versiune cu convertor catalitic în fiecare linie de modele.
Opel - 1986 - Modelul Omega este ales Autovehiculul anului

   1986

Modelul Omega este ales Autovehiculul anului.
Opel - 1990 - Opel este primul constructor de autovehicule care implementează un sistem de reciclare a materialelor plastice

   1990

Opel este primul constructor de autovehicule care implementează un sistem de reciclare a materialelor plastice. Această direcţie reflectă angajamentul companiei faţă de tehnologiile ecologice: inginerii de la Rüsselsheim elimină sistematic materiale periculoase precum azbestul şi cadmiul din procesul de producţie. În acelaşi timp, se fac reduceri sustenabile de solvenţi şi clorofluorocarburi (CFC) din vopsea.
Opel - 1991 - Producţia modelului Kadett ia sfârşit. Şi ia naştere noul Astra

   1991

După ani de performanţe remarcabile pe şosele şi pe piaţă, producţia modelului Kadett ia sfârşit. Succesorul său este Astra. Noul autovehicul este echipat cu sistemul de siguranţă Opel, care include protecţia în caz de impact lateral, rampe anti-alunecare în scaune şi tensionatoare pentru centurile de siguranţă.

Compania lansează primul său autovehicul off-road, modelul Frontera, care devine lider de piaţă european în clasa sa în decurs de un an.
Opel - 1995 - Opel lansează modelul Vectra B

   1995

Opel lansează modelul Vectra B.


O altă premieră printre constructorii de autovehicule germani: Opel îşi echipează toate autoturismele cu airbaguri full-size pentru şofer şi pasagerul din faţă.
Opel - 1999 - Opel Millennium Express

   1999

Opel marchează un secol de excelenţă în domeniul industriei auto. Opel Millennium Express, o expoziţie multimedia recompensată cu numeroase premii, desfăşurată pe întreaga suprafaţă a unui tren, circulă prin Europa.

Autovehiculul Opel cu numărul 50 de milioane, un model Omega, iese de pe linia de asamblare de la Rüsselsheim. Cu Zafira, Opel lansează o nouă clasă de furgoane compacte, echipate cu deosebit de versatilul sistem Flex7.
Opel - 2000 - Începe producţia modelului Opel Agila

   2000

Începe producţia modelului Opel Agila. Primul microvan german este autovehiculul de oraş perfect. Este lansată o variantă Zafira cu propulsie pe gaz natural.
Opel - 2002 - Opel. Gândire proaspătă pentru maşini mai bune

   2002

Opel lansează noua campanie de imagine „Opel. Fresh Thinking for Better Cars” (Opel. Gândire proaspătă pentru maşini mai bune). Cancelarul german Gerhard Schröder inaugurează cele mai moderne facilităţi de producţie auto la Rüsselsheim.

Opel prezintă primul raport de sustenabilitate.
Opel - 2003 - Modelele Opel Signum şi Meriva

    2003

Modelele Opel Signum şi Meriva sunt prezentate simultan în Germania.

Constructorul din Rüsselsheim lansează o nouă gamă de motoare, patru unităţi diesel CDTI common-rail noi şi tehnologia economică TWINPORT pentru motoarele pe benzină.

Încep testele pentru Modelul Zafira HydroGen3 cu celule de carburant, în condiţii de conducere zilnice, pe drumuri publice din Tokyo şi Washington.
Opel - 2005 - Opel Zafira 1.6 CNG (gaz natural comprimat)

   2005

Opel Zafira 1.6 CNG (gaz natural comprimat) este cel mai bine vândut autovehicul cu sistem de propulsie alternativă din Germania.

Jurnalişti din 26 de ţări au desemnat unitatea 1.3 CDTI ECOTEC drept „Motorul anului 2005" în segmentul de cilindree între 1,0 şi 1,4 litri.

Din vară, toate autoturismele diesel de la Opel sunt disponibile cu un filtru de particule.
Opel - 2006 - GM Europe deschide un nou Centru de Design European în Rüsselsheim

   2006

GM Europe deschide un nou Centru de Design European în Rüsselsheim.


Premiera mondială a celei de-a patra generaţii a modelului Corsa la Salonul Auto Internaţional Britanic de la Londra; începe producţia de serie în Eisenach şi Zaragoza.


Noul Corsa primeşte cinci stele la testele de impact Euro NCAP pentru protecţia pasagerului.
Opel - 2007 - OPC Race Camp

   2007

Opel începe OPC Race Camp: după multe faze dure de testare, din 18.500 de candidaţi au fost aleşi cei mai buni zece piloţi, care vor participa la cursa de 24 de ore de la Nürburgring din 2008.

Opel prezintă modelul Flextreme la IAA; autovehiculul marchează un eveniment important în dezvoltarea noului concept de propulsie. Acesta este echipat cu un motor alimentat de la baterii.
Opel - 2008 - Insignia, noul model de top Opel

   2008

Insignia, noul model de top Opel, îşi face debutul la Salonul Auto Internaţional de la Londra. Cu designul său revoluţionar şi tehnologia sofisticată, Insignia face un pas mare înainte spre reîntinerirea mărcii. La scurt timp după debut, aceasta a fost numită Autovehiculul anului 2009 pentru stilul şi inovaţiile sale, siguranţă şi confort.
Opel - 2009 - 110 ani de autovehicule Opel

   2009

 La 110 de ani de la construcţia primului autovehicul Opel, marca se confruntă cu un pericol existenţial ca urmare a crizei economice internaţionale. În iunie, GM solicită demararea procedurii de faliment. Opel primeşte ajutor din partea guvernului german.

 La Salonul Auto Internaţional de la Frankfurt, Opel prezintă noul model super eficient Astra şi modelul Ampera cu zero emisii. Opel Ampera câştigă un premiu prestigios pentru tehnologie.

  2010 - actual

 Opel Insignia

 Opel Insignia…e clar că este mult mai frumoasă decât Opel Vectar, maşina pe care o va înlocui. Acum se pot vedea poze mai detailate cu noua maşină de la Opel.
 Opel Insignia va concura în Europa cu Ford Mondeo, Honda Accord, Mazda6 şi Citroen C5. Eu cred că are şansa de partea sa datorită numărului mare de Opeluri care se vând în Europa la ora actuală. Insignia a fost inspirată din conceptul GTC şi prezintă un nou soi de maşină, o maşină la care nu ne-am fi aşteptat de la Opel şi anume o maşină elegantă şi totuşi agresivă. Maşina poate fi dotată cu faruri LED, iar emblema Opel de la portbagaj este folosită şi la deschiderea acestuia(sună a Seat, VW). Insignia este mai lungă cu 21 de cm şi cu 5 cm mai lată decât Vectra şi ampatamentul este mărit cu 35 de mm.
 Vor fi 3 modele: sedan, hatchback şi station wagon(break, combi, etc). Se va putea alege dintre 3 dieseluri şi 4 benzinare. Motoarele vor produce 110, 115, 160 cp, iar cel de top V6 va produce 260 cp.


Opel Astra OPC                   


Exteriorul delimiteaza clar noul Astra OPC de restul Astrelor din gama Opel, prin elemente de caroserie special create pentru el.
\
  Spoilerul posterior a primit evacuari duble trapezoidale pentru a delimita noul OPC de restul gamei si pentru a sugera ca e vorba de multi cai putere sub capota. Dar ajungem si la ei.
  Partea din fata a primit un spoiler nou din care lipsesc farurile de ceata, al caror loc a fost preluat de doua prize de aer destinate sa raceasca sistemul de franare.
  Dar nu e vorba de orice sistem de franare, ci de unul creat de Brembo special pentru hot-hatch-ul german, care dispune de discuri ventilate si perforate pentru rotile din fata.
  Daca tot vorbim de roti, trebuie mentionat faptul ca Opel Astra OPC foloseste suspeia HiPerStrut care are amortizare variabila controlabila electronic, impreuna cu sistemul de directie si clapeta de acceleratie.
  Toate acestea sunt comandate cu ajutorul sistemului Flex Ride, care acum are o setare in plus: OPC.
  Interiorul a primit scaune sport care promit, din ce putem vedea in poze, o pozitie de condus foarte buna.
In plus, credem ca cei care vor sta in ele, si vor ataca virajele in forta, se vor simti tinuti in brate nu la volanul unei masini...
  Desi la sfarsitul anilor '90 se spunea ca 250 CP sunt prea multi pentru puntea fata, Opel ofera un motor turbo de doi litri capabil sa produca 280 CP si 400 Nm.
  Pentru a se asigura ca toata puterea ajunge cum trebuie pe asfalt, Astra OPC a primit un diferential cu alunecare limitata pentru puntea fata.
  Nu s-a comunicat timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h, dar stim viteza maxima: 250 Km/h.

  Adica este cel mai rapid Opel Astra de serie din istorie.... 



  Opel Ampera

 Măiestrie sculpturală şi precizie germană – caracteristicile aerodinamice şi fluide ale modelului Opel Ampera contribuie la o conducere fără emisii. Şi aceasta fără ca şoferul sau pasagerii să fie nevoiţi să facă sacrificii: modelul Ampera asigură spaţiul, comoditatea şi funcţiile de confort ale unui model modern cu cinci uşi, patru locuri şi o capacitate de încărcare de 300 litri.
Opel Ampera - Arta aerodinamicii
 Elementele de aerodinamică sportivă ajută la maximizarea autonomiei de deplasare. Caracteristicile aerodinamice ale zonei frontale şi oglinzilor exterioare au fost optimizate; secţiunea din spate este prevăzută cu un spoiler proiectat special şi elemente de separare netă.


 Au fost utilizate materiale uşoare, precum capacele de policarbonat transparent pentru grila frontală şi inserţiile rotunde din jantele sport din aliaj de 17 inch cu design cu 5 spiţe. Acestea contribuie la reducerea coeficientului aerodinamic în zonele critice.
Opel Ampera - Forme sculpturale şi linii expresive
 Farurile dramatice în formă de bumerang se prelungesc fără puncte de separaţie cu proiectoarele de ceaţă situate mai jos. Autovehiculul are o poziţie joasă care denotă dinamism, mai evidentă în secţiunea frontală şi în spate. Noul logo Opel îndrăzneţ este prezent pe grila radiatorului şi pe baza cromată din spate.


 Fantele verticale de pe marginile exterioare ale barei de protecţie din spate conferă autovehiculului un profil jos sportiv. Culoarea sa unică Pearl White Diamond cu panourile laterale inferioare şi bara de protecţie spate într-o culoare asortată subliniază farmecul dinamic al modelului.
 Atmosfera din interiorul modelului Opel Ampera este creată de noile materiale de înaltă calitate şi tehnologie. Vizibilitatea bună în toate direcţiile, postul de conducere orientat către nevoile şoferului, spaţiul amplu, spaţiul pentru cap şi pentru picioare suficient pentru 4 adulţi şi volumul de bază al portbagajului de peste 300 de litri au fost regândite pentru a oferi un mediu deosebit atât pentru pasageri, cât şi pentru şofer.


 Elementele de decor interior includ designul unic Jet Black combinat cu accente Spice Red şi vopseaua Dark Argent Metallic de pe zona centrală a panoului de instrumente.


 Apartenenţa la clasa de autovehicule electrice este subliniată de elementele de decor ale portierelor prin temele emblematice folosite. Prin intermediul unui schimbător de viteze integrat, a două afişaje pentru informaţii şi a unui sistem infotainment cu touchscreen, modelul Ampera oferă utilizatorului experienţa unui mediu complet electric.



MUZEUL  OPEL



ARHIVA




































Un comentariu: