Bizzarrini



 Compania s-a nascut datorita dragostei enorme a fondatorului ei fata de masinile sportive Giotto Bizzarrini. Fiind student, el a inceput sa lucreze in centrul de cercetare la Alfa Romeo. 

GIOTTO BIZZARRINI

 Recrutat de Alfa in 1954, Giotto Bizzarrini a fost mereu predestinat pentru chestii marete, dar marea ascensiune a inceput cand a fost angajat ca pilot de teste Ferrari. In doar cateva luni, avea acces la orice, inclusiv la garajul de monoposturi Grand Prix, si a fost ales imediat de catre seful sau sa conduca proiectul 250 GTO, care a produs unul dintre cele mai tari Ferrari-uri din toate timpurile.

 FERRARI 250 GTO
 
 Apoi, in 1961, a fost concediat – victima a mainii de fier a lui Enzo si a "Revoltei de la Palat", atunci cand cei mai buni angajati ai companiei au fost dati afara in aceeasi zi, dupa luni de certuri intre directorul de vanzari si sotia lui Enzo, Laura.

Enzo Ferrari & Giotto Bizzarrini ( right )

 In 1961, a acceptat o invitatie de la compania ATS si a construit o masina de curse. Un an mai tarziu,  Bizzarrini a demisionat de la ATS si a deschis propria afacere. Pentru productia de automobile si motoare, el a fondat compania Autostar Livorno, care in scurt timp a obtinut increderea la asa clienti ca Iso-Rivolta si Lamborghini. 

 Iso-Rivolta (Bizzarrini & Rivolta)

 Giotto, impreuna cu alti doi fosti angajati, s-au hotarat sa puna la cale o masina care sa bata Ferrari la Le Mans. Dar cand toti au renuntat, Bizzarrini a inceput sa lucreze cu un industrias prosper, Renzo Rivolta, la o masina care – ai ghicit – sa bata Ferrari. Impreuna au creat Iso Grifo, un GT superb cu motor V8 Chevy, dar cand Bizzarrini a insistat pentru o versiune de curse – care sa bata Ferrari la Le Mans, evident – Rivolta a refuzat.
 Dar i-a dat totusi un sasiu pe care sa lucreze. Atunci, in 1964, Bizzarrini si-a infiintat propria firma si 5300 GT a luat nastere – pe platforma lui Grifo, dar cu caroserie Giugiaro. Imagineaza-ti un Frankenstein din supercarurile tale preferate: motor american, stil italienesc si un sasiu echilibrat aproape perfect. Dupa doar un an, o versiune de curse – in sfarsit! – a terminat pe locul secund la Le Mans. Pe scurt, a fost o opera de arta. Bizzarrini SpA a facut doar 155 de masini pana sa ajunga falimentara in 1969. Cele mai multe erau 5300 GT sau derivate, iar unele erau Opeluri recarosate. Toate erau absolut superbe. Toate erau placute la condus. Sunt intr-adevar rare, dar, la cum arata, cu pedigree-ul de curse si cu o tinuta impecabila realizata de un geniu, merita un loc in galeria supercarurilor exotice, alaturi de oricare dintre italiencele de-acolo.

Bizzarrini 5300 GT ( 1964 )

Bizzarrini 5300 GT Corsa Strada ( 1964 )

 In 1964 compania a fost redenumita in Società Prototipi Bizzarini. Dupa comanda "Iso" si in cooperare cu Bertone aceasta asambleaza modele de masini sport Iso Grifo A-3L si Grifo A-3C. Cel mai interesant fapt in biografia  Bizzarrini a fost modelul demonstrativ al Iso-Rivolta. Modelele Grifo create de el, au fost redenumite in Bizzarrini Strada GT-5300. Ele aveau o caroserie de sticla si plastic si erau echipate cu motoare V8 cu un volum de 5,4 litri, o capacitate de 365 sau 410 CP. Mai tarziu a aparut Spider-5300 convertibile si GT-Sport. 
 
 Din anul 1966, compania a devenit cunoscuta ca "Societatea pe Actiuni Bizzarrini". Ea producea coupe-ul cu doua locuri  GT Europe pe sasiul de la FIAT-1500, si un motor cu 4 cilindri de 1.9 litri de la Opel. Dupa trei ani, societatea s-a incetat activitatea. 

Bizzarrini GT Europe ( 1966 )

Bizzarrini P538 Barchetta ( 1967 )

 Bizzarrini Manta by Giugiaro ( 1968 )

 In 1995, in SUA apare o companie mica "World Super Cars" iar Bizzarrini este unul dintre fondatorii ei. Compania construieste automobile sport cu o capacitate de 500 CP.

Bizzarrini Kjara ( 2000 )

Bizzarrini BZ ( 2002 )

Bizzarrini GTS ( 2005 )
  
 De atunci, Bizzarrini s-a mai implicat in cateva concepte, iar numele companiei inca exista. 



Asa ca, Giotto, ce-ai zice sa revii la forma din anii ’60? Stim ca esti pe undeva, pe-acolo. Hai sa le dam celor de la Maranello motive adevarate de ingrijorare.

Bizzarrini Livorno P538 Barchetta ( 2011 )
   
 Bizzarrini ATS CONCEPT ( 2012 )


ARHIVA





































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu